گزارش وضعیت دو زندانی سیاسی بیمار در بیمارستان قلب تهران+عکس

«محمدسیف‌زاده» زندانی سیاسی به بیمارستان قلب تهران منتقل شد، پیش‌تر «کیوان صمیمی» نیز در اسفندماه ۱۳۹۳، به این بیمارستان منتقل شده بود، کماکان بستری و تحت درمان است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد سیف‌زاده» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، وکیل دادگستری و عضو ارشد کانون مدافعان حقوق بشر است. او در ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۴ جهت ویزیت و معاینه به بیمارستان قلب تهران منتقل شد.
گفته شده بنا به دستور پزشک و به علت وخامت وضعیت قلبی «محمد سیف‌زاده» می‌بایست در بیمارستان بستری می‌شد، اما مجددا وی را به زندان رجایی شهر عودت دادند.
یک منبع آگاه از وضعیت این زندانی که نخواست نامش فاش شود به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: “مامورین امنیتی متذکر شده بودند که محمد سیف‌زاده تنها جهت ویزیت به بیمارستان منتقل شده و امکان بستری شدن این زندانی تنها منوط به اجازه کتبی از سوی دادستانی است.”
این منبع آگاه در ادامه گفت: “دندان‌های محمد سیف‌زاده نیز دچار آسیب‌های جدی شده و مشکل قلبی او نیز در حالت بحرانی قرار دارد. یکی از پاهای وی در زندان رجایی‌ شهر کرج، دچار لاغری مفرط شده و به دلیل وجود املاح زیاد در آب آشامیدنی این زندان، کلیه‌های وی دچار آسیب جدی شده است.”
هم‌چنین گزارش‌های پزشکی حاکی از آن است که این وکیل مدافع زندانیان سیاسی، از هر دو چشم خود، دچار «آب مروارید» شده است.
این در حالی ا‌ست که «محمد سیف‌زاده» در زندان دچار سکته قلبی شده و در فروردین‌ماه ۱۳۹۳، نیز جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده است، اما برخلاف توصیه اکید پزشکان مبنی بر این که وی احتیاج مبرم به استراحت در فضایی آرام و به دور از استرس دارد، ماموران مجددا وی را به زندان بازگرداندند.
«محمد سیف‌زاده» متولد ۱۳۲۷ در قم، وکیل دادگستری و از موسسان «کانون مدافعان حقوق بشر» در ایران است. او از جمله معترضین به حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ است. او همچنین از جمله وکلای زندانیان سیاسی پس از انتخابات بود که در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰، در شهر ارومیه دستگیر شد.
این وکیل دادگستری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، با اتهام‌های “تاسیس کانون مدفعان حقوق بشر” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۹ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد. بعد‌ها این حکم به ۲ سال حبس به علت “تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر” و تحمل ۶ سال حبس به دلیل “نگارش نامه به سیدمحمد خاتمی” رییس‌جمهور سابق در توصیف شرایط وخیم زندان‌ها، تغییر یافت.
همچنین «کیوان صمیمی» دیگر زندانی سیاسی که در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۳، برای انجام درمان پزشکی از زندان رجایی شهر به بیمارستان مرکز قلب تهران منتقل شده بود، همچنان در بیمارستان قلب تهران بستری است.
این روزنامه‌نگار و فعال ملی مذهبی ۶۶ ساله که نزدیک به ۶ سال در زندان است، به دلیل مشکلات قلبی، کلیوی، ریوی و مغز و اعصاب، به بیمارستان منتقل شده است.
«کیوان صمیمی»، مدیر مسوول نشریه‌ی توقیف‌شده‌ی «نامه»، عضو «انجمن دفاع از آزادی مطبوعات»، عضو «شورای فعالان ملی – مذهبی»، عضو «شورای ملی صلح»، عضو «کمیته‌های پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و دفاع از حق تحصیل»، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، در منزل شخصی‌اش بازداشت شد.
این زندانی سیاسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام “زیر سوال بردن انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸” و “شرکت در تظاهرات اعتراضی” و “نوشتن مطالب انتقادی” به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
صمیمی سابقه تحمل ۴ سال حبس در حکومت شاهنشاهی را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی خود دارد.

Keivan samimi.mohamad seif zad_Kampein.infoMohammad seif zadeh_Kampein.info

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید