قرار بازداشت محمدحبیبی معلم زندانی به وثیقه تبدیل شد

mohammad habibi-kampain.info

امروز ۲۶اسفند۹۶ با پیگیری های مستمر فعالان و کانونهای صنفی و خانواده محمد حبیبی، قرار بازداشت این فعال صنفی به قرار وثیقه تبدیل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کانال تلگرامی حقوق معلم و کارگر با تایید این خبر نوشته: «خوشبختانه با خبر شدیم که امروز (۲۶اسفند۹۶) با پیگیری های مستمر فعالان و کانونهای صنفی و خانواده محمد حبیبی، قرار بازداشت این فعال صنفی به قرار وثیقه تبدیل شده است.»

محمد حبیبی، معلم ۳۹ ساله زندانی و عضو هیات مدیره کانون صنفی در روز ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ در محل کارش، هنرستان اندیشه در شهریار مقابل چشمان دانش آموزانش، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بند۲ الف اطلاعات سپاه مستقر در زندان اوین منتقل شد.

این فعال صنفی، روز دوازدهم اسفند بدون ارسال احضاریه و حتی نشان دادن حکم بازداشت با تهدید سلاح گرم و استفاده از اسپری فلفل در محل کارش با ضرب و شتم  بازداشت شد.

پیش تر نیز بیش از دو هزار فعال صنفی و مدنی با امضای طوماری در فضای مجازی خواستار آزادی محمد حبیبی (فعال صنفی معلمان) شدند.

محمد حبیبی از منتقدان سیاست‌های آموزشی و خصوصی‌سازی آموزش و پرورش است و «کالایی‌شدن آموزش» را بر خلاف قانون اساسی می‌داند.

جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته تهدید، بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی و به ویژه معلمان را افزایش داده است، در حالی که طی یک تقسیم کار سنتی معمولا دو نهاد اصلی امنیتی در ایران یعنی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران هر کدام حیطه فعالیت جداگانه‌ای دارند، معلمان و فعالیت‌های آنان از سوی هر دو نهاد به طور موازی سرکوب می‌شود، معلمان زیادی طی ده سال اخیر با پرونده‌سازی همزمان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بازداشت، زندانی، تبعید و یا از کار اخراج شده‌اند. اسماعیل عبدی و محمود بهشتی دو تن از رهبران کانون صنفی معلمان تهران در حال حاضر هر کدام با یک پرونده از سوی وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی و یک پرونده از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به حبس‌های طولانی محکوم و زندانی شده‌اند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید