اهدا «جایزه همبستگی بین‌المللی» یک اتحادیه معلمان بریتانیا به اسماعیل عبدی

اسماعیل عبدی معلم زندانی و عضو هیات‌ مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران که دوران حبس خود را در زندان اوین می گذارند، برنده جایزه بین‌المللی همبستگی اتحادیه ملی مدیران مدارس و زنان آموزگار بریتانیا در سال ۲۰۱۸ شد.

«اتحادیه مدیران مدرسه و معلمان زن» (NASUWT) بریتانیا در توضیح اهدای این جایزه به عبدی،‌ عضو زندانی هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران نوشته:‌ «این جایزه به آقای عبدی به‌خاطر تعهد او به مبارزه برای حقوق معلمان و برابری آموزشی در ایران اهدا می‌شود.»

این اتحادیه در بریتانیا ۳۰۰ هزار عضو دارد و دومین اتحادیه بزرگ معلمان بریتانیا است. اتحادیه معلمان بریتانیا پیش از این نیز به زندانی‌شدن عبدی اعتراض کرده بود و خواستار آزادی او شده بود.

کریس کیتس‌،‌ دبیر اتحادیه نیز در بیانیه‌ای نوشته: «اسماعیل عبدی به خاطر شهامتش در ایستادگی برای حقوق بشر و اتحادیه معلمان، آن هم در مواجهه با برخوردی سرکوب‌گرانه و خشن، به منبع الهامی برای معلمان و فعالان اتحادیه‌های کارگری در سرتاسر جهان بدل شده است».

کیتس همچنین از ادامه تلاش‌های اتحادیه معلمان بریتانیا با همکاری سازمان عفو بین‌الملل برای فشار بر حکومت ایران «در راستای آزادی بی‌‌قید و شرط اسماعیل» خبر داد.

 اسماعیل عبدی در ۶ تیرماه ۹۴ پس از وقایع اعتراضی فرهنگیان ایران نسبت به نابسامانی های آموزش و پرورش ،به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد رفتن به کانادا را داشت که به شکل غیر قانونی بازداشت شد ودر دادگاه بدوی در بهمن ماه همان سال با ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شد و حکم صادره از سوی شعبه ۳۶  دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.

اسماعیل عبدی نخستین بار در ۲۷ ماه ژوئن ۲۰۱۵ توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد، و این زمانی بود که او قصد داشت برای شرکت در هفتمین کنگره آموزش بین الملل که در ژوئیه ۲۰۱۵ در شهر اوتاوا برگزار شد، ویزا بگیرد.

اسماعیل عبدی امسال سومین نوروز متوالی خود را در زندان اوین گذراند.

منابع :

 NASUWT International Solidarity award for Iranian teachers leader

رادیو زمانه

 جایزه بین‌المللی یک اتحادیه معلمان بریتانیا به اسماعیل عبدی،‌ معلم زندانی اهدا شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید