وضعیت بسیار نگران کننده مسعود باستانی در بیمارستان

وضعیت جسمی «مسعود باستانی» روزنامه نگارزندانی که از دو هفته پیش در بیمارستان رسول اکرم بستری شده است بسیار نگران کننده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،این روزنامه‌نگار زندانی که به علت حمله قلبی و ضعف شدید اعصاب سمت چپ بدنش به صورت اورژانسی از زندان به بیمارستان منتقل شده بود همچنان تحت نظر پزشکان قرار دارد.
یک منبع مطلع از وضعیت جسمی این زندانی به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت ” وضعیت جسمی مسعود باستانی بسیار وخیم می باشد . او به شدت لاغر شده است و برای راه رفتن از عصا استفاده می کند. در طول روز چندین بارسمت چپ بدنش لمس می‌شودو پزشکان نتوانسته اند به درستی تشخیص دهند که مشکل اساسی چیست، تنها به او گفته‌اند که دو پلاک درمغز او دیده شده است ویک سکته قلبی را هم از سرگذرانده است”
پیش تر این روزنامه نگار زندانی در روز جمعه ۷ اسفند ماه ۱۳۹۳به صورت اورژانسی از زندان به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود و تحت نظر پزشکان قرار داشت، با دستور معاون دادستان تهران و به رغم مخالفت پزشکان، در روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۳ شبانه بدون تکمیل مراحل درمانی‌اش به زندان برگردانده شد. ماموران زندان برای ترخیص اجباری این زندانی بیمار، با کادر بیمارستان به مجادله پرداخته بودند و جو بیمارستان را متشنج کرده بودند….
مسعود باستانی در حال حاضر از مشکلات قلبی رنج می بردو مجبور به تنفس با دستگاه اکسیژن است . همچنین در طول روز بارها سمت چپ بدن وی لمس می‌گردد و برای راه رفتن مجبور به استفاده از عصا است .
به گفته «مهسا امرآبادی»، همسرمسعود باستانی “مسعود هیچ‌گاه مشکل قلبی نداشته و این اتفاق ناشی از عوارض زندان است. مسعود درسال ۱۳۹۰هم مشکل عضلانی و اعصاب سمت چپ را داشت، اما این‌بار این مشکل خیلی وسیع‌تر خود را نشان داده است.پزشکان تاکنون تشخیص درست و دقیقی از بیماری و مشکل مسعود نداده‌اند و تنها با دیدن ام‌آر‌آی گفته‌اند که دوپلاک درمغز همسرم مشاهده می‌شود و باید آزمایش‌های دیگری از او گرفته شود تا بتوان تشخیص بیماری داد.اکنون بسیارنگران هستیم چرا که هنوز مشخص نیست این دو پلاک که درمغز همسرم مشاهده شده چیست و اساسا چه تاثیری دارد؟ مسعود درطول روز چندین بارسمت چپ بدنش لمس می‌شود تا جایی‌که حتی قدرت روی پا ایستادن و راه رفتن را ندارد و این جای نگرانی بسیاری دارد”.
این روزنامه‌نگار زندانی که به تاوان فعالیت‌های مطبوعاتی‌اش زندانی شده است در تیرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اقدام تبلیغی به ۶ سال زندان محکوم شد. باستانی از بهمن همان سال به زندان رجایی‌شهر تبعید شد و از آن زمان تا کنون در این زندان محبوس است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید