اتهام یدالله صمدی، فعال کارگری: تهیه تقویم و خودکار با شعار لغو اعدام و لغو کار کودکان

یدالله صمدی ، فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای خبازان سنندج که ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود تفهیم اتهام شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی مدنی، یدالله صمدی، فعال کارگری که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ (روز جهانی کارگر) در منزلش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود تفهیم اتهام شد. اتهام این کارگر بازداشت شده تهیه و پخش تقویم و خودکار  به مناسبت روز کارگر با شعارهای لغو اعدام و لغو کار برای کودکان بر روی تقویم‌ها و خودکارهاست.

گزارش شده است که ساعت ۲ بعدازظهر روز ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر، نیروهای لباس شخصی  با دو دستگاه ماشین سواری زانتیا و سمند با مراجعه به منزل مسکونی فعال کارگری یدالله صمدی دبیر سندیکای کارگران خبازی سنندج، منزل  این فعال کارگری را زیر کنترل گرفته و با مراجعه خواهر محصل وی از مدرسه و باز نمودن درب منزل به قصد ورود به خانه همزمان وارد منزل شده و به تفتیش منزل پرداخته و یدالله صمدی را بدون هیچ توضیحی بازداشت کردند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق کارگر، برای این فعال کارگری قرار بازداشت یک ماهه صادر شده است.

همچنین کانون مدافعان حقوق کارگر طی بیانیه ای بازداشت این فعال کارگری را محکوم و خواستار آزادی بدون قید شرط این یدالله صمدی و دیگر فعالان کارگری بازداشت شده در این روز شده است.

در متن این بیانیه آمده است، یداله صمدی دبیر انجمن صنفی خبازان سنندج و از فعالان خستگی ناپذیر تشکل سراسری در اول ماه مه بازداشت شد. جرم او پخش هدایای اول ماه مه برای کارگران بود. یداله صمدی که از فعالان قدیمی کارگری است در سال گذشته نیز دستگیر شده و به شلاق محکوم شده بود.
این دستگیری ها تنها برای ایجاد رعب و وحشت در میان کارگران و فعالان کارگری است. در کدام قانون و قاموس دادن هدیه به کارگران جرم محسوب می شود؟! این اعمال نه تنها کارگران را از رسیدن به خواسته هایشان سرخورده نخواهد کرد، بلکه آنان را در همبستگی و هماهنگی تشویق می کند.
ما خواهان آزادی بی قید وشرط این کارگر خباز فعال و سایر دستگیرشدگان یازده اردیبهشت هستیم.

یدالله صمدی پیش‌تر و در سال ۹۴ نیز به اتهام شرکت در تجمع حمایت از کُردهای کوبانی  در شعبه ۱۰۶دادگاه جزایی، ازسوی قاضی “حامد سلطان آب کنار” به اتهام اخلال در نظم به ۵ ماه حبس تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید