مهسا مهدوی با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد

مهسا مهدوی، شهروند بهایی ساکن مشهد  با پایان دوران محکومیت روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهسا مهدوی، شهروند بهایی که پیش‌تر در شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، روز گذشته ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ با پایان دوران محکومیت از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

این شهروند بهایی از سوی قاضی سلطانی رییس شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد به اتهام “تبلیغ بهاییت، تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهاییت” به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مهسا مهدوی، شهروند بهایی ساکن مشهد در خردادماه سال ۱۳۹۲ همراه با سه شهروند بهایی دیگر به نام‌های نیکا خلوصی، نوا خلوصی و ادیب شعاعی بازداشت شد.

نیکا و نوا خلوصی

نیکا خلوصی و نوا خلوصی دو خواهر بهایی ساکن مشهد مجموعا به ده سال و نیم حبس و ادیب شعاعی نیز به یک سال و نیم حبس از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد محکوم شدند.

محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز چهارم اردیبهشت‌، در «‌نشست شورای روابط خارجی آمریکا»، در پاسخ به سؤالی، گفت که بهایی بودن جرم نیست.  او درضمن افزود که جمهوری اسلامی ایران، فقط سه دین مسیحی، کلیمی و زرتشتی را به‌عنوان اقلیت‌های مذهبی به‌رسمیت می‌شناسد و آن‌ها در مجلس جای مخصوص به خود را دارند. او افزود: «اگر دین دیگری را به‌رسمیت بشناسیم، باید این امتیارات را نیز برای آن‌ها قائل شویم».وزیر امور خارجه ایران با اشاره به این‌که بهایی‌بودن جرم نیست،‌ در عین‌ حال گفت: «ما بهاییان را به‌عنوان پیروان یک دین نمی‌شناسیم».

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد، اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته است و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به‌صورت سیستماتیک نقض شده است. محل کسب آنها پلمپ می گردد یا با احکامی چون اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و … مواجه می شوند.

.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید