آکام صالحی دانش‌آموز نخبه در سنندج بازداشت شد

سازمان های حقوق بشری در کردستان ایران از بازداشت و بی‌خبری از وضعیت آکام صالحی، دانش آموز عضو کمپین «نه به بستن مرزهای بانه» در سنندج خبر داده‌اند.

آکام صالحی دانش‌آموز  کُرد نخبه‌ی اهل بانه‌ در سنندج  از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

«آکام صالحی» دانش‌آموز نخبه‌ی اهل  بانه‌ پیش از این در اعتراض به بستن مرزهای بانه از سمت دبیری کنگره‌ی ملی همفکری آینده‌سازان ایران‌ استعفاء داده بود.

از علت بازداشت  این دانش آموز اهل بانه کماکان اطلاعی در دست نیست.

آکام صالحی، دبیر مناطق ششم در کنگره‌ی ملی همفکری آینده‌سازان و از اعضای کمپین «نه به بستن مرزهای بانه» است که اخیرا در اعتراض به بستن مرزهای رسمی بانه، کشتار کولبران، نامه‌ی استعفای خود را امضا کرده بود.

از روز یکشنبه بیست و ششم فروردین‌ماه، بازاریان و اصناف شهر بانه در اعتراض به بسته شدن بازارچه‌های مرزی و افزایش تعرفه‌های گمرکی اعتصاب کردند.

طی هفته های  گذشته، بازاریان اعتصابی بانه با تجمع در مقابل فرمانداری و پهن کردن سفره خالی و حمل پلاکاردهایی با شعارهای “فرماندار استعفا”، “ما جواب می‌خواهیم”، “بابا نان نداره” و “سفره‌ها خالی است” خواستار پاسخ صریح مسئولین در رابطه با بسته شدن مرزها شدند.

معیشت بسیاری از مردم شهرهای مرزی کردستان وابسته به مرزها است که مدتیست به دلایل نامعلوم بسته شده‌اند.

پیش تر گزارش شده بود چندین تن از فعالان مدنی و شهروندان کُرد در مناظق مرزی احضار، بازجویی و بازداشت شدند که برخی از این افراد تاکنون تحت بازجویی هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید