حکم ۴ فعال مدنی ساکن گلپایگان صادر شد/ سند

شعبه اول دادگاه انقلاب گلپایگان به ریاست قاضی نجف علی علیان، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه حکم چهار فعال مدنی ساکن گلپایگان را صادر کرده است، مطابق این حکم محمد نیکبخت به دو سال، فضل‌الله نیکبخت به ۸ ماه و هادی نیکبخت و حسین فیاضی هرکدام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد نیکبخت به همراه دو برادرش فضل‌الله و هادی از فعالان مدنی ساکن گلپایگان  و حسین فیاضی از دیگر بازداشت‌شدگان این پرونده به اتهامات “تبلیغ علیه نظام از طریق ایجاد کانال تلگرامی (دادوبیداد)، حضور در تجمعات غیرقانونی و توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبری”، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، با حکمی از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی گلپایگان به ریاست  نجف علی علیان، مجموعاً به ۴۸ ماه حبس تعزیزی محکوم شدند.

محمد نیکبخت به “اتهامات تبلیغ علیه نظام از طریق کانال تلگرامی دادوبیداد، تجمعات غیرقانونی و توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبری” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم و فضل‌الله نیکبخت نیز به اتهامات تبلیغ علیه نظام از طریق کانال تلگرامی (دادوبیداد) و تجمعات غیرقانونی به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم‌شده است.

هادی نیکبخت و حسین فیاضی از دیگر بازداشت‌شدگان این پرونده به “اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق کانال تلگرامی دادوبیداد و تجمعات غیرقانونی” هرکدام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم‌شده‌اند.

پیش‌تر گزارش‌شده بود، روز شنبه ٣٠ دی‌ماه سال گذشته مأموران اطلاعات گلپایگان اصفهان به منزل محمد نیکبخت و دو برادرش به اسم هادی و فضل‌الله هجوم برده و پس از ضرب و شتم  اعضای دیگر خانواده هر سه تن را  بازداشت کردند. به گفته یک منبع آگاه نزدیک به این خانواده، در هنگام  ضرب و شتم  از سوی نیروهای امنیتی همسر و فرزند فضل‌الله به خاطر ضربه‌های شوکر  مجروح شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید