روحانی و ظریف هم مانند احمدی‌نژاد دروغ می‌گویند

بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگاری که بعد از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شد و ۶۴ ماه را در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر سپری کرد، با نگارش یادداشتی، ادعای جواد ظریف در مصاحبه با چارلی رُز را مبنی بر این‌که در ایران کسی به خاطر بیان نظرش بازداشت نمی‌شود، رد کرد و نوشت که محکومیتش، فقط به خاطر «مطالب، گفتگوها و مقالاتی» بوده که در روزنامه‌های قانونی کشور منتشر شده بود.

متن یادداشت آقای امویی به شرح زیر است:

آقای ظریف گفته‌اند: «کسانی که دست به جرم می‌زنند، ‌ کسانی که قوانین کشور را زیر پا می‌گذارند، نمی‌توانند پشت عنوان‌هایی مانند روزنامه‌نگار یا فعال سیاسی پنهان شوند.»

آقای ظریف! من بهمن احمدی امویی به خاطر مطالب، گفتگو‌ها و مقالاتی که در روزنامه‌های قانونی کشور داشتم در سال ۸۸ به هفت سال و چهار ماه و ۳۲ ضربه شلاق محکوم شدم که در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال و چهار ماه کاهش یافت و همه این مدت را در زندان اوین و رجایی‌شهر گذراندم. در طول مراحل بازجویی و به استناد حکم دادگاه و نظر بازجوی وزارت اطلاعات که خود را کار‌شناس معرفی می‌کرد، درباره مطالب منتشرشده در روزنامه‌ها مورد پرسش قرار گرفتم. حتی بازجوی وزارت اطلاعات نوشته‌ها و گفتگوهایی را که در سال‌های ۸۱ و ۸۲ داشتم در پوشه‌ای با خود آورده بود و با اشاره به آن‌ها می‌گفت: پرونده خیلی قطوری داری. چطور می‌خواهی این‌ها را پاسخ بدهی؟

به‌عنوان یکی از زندانیانی که به خاطر عقیده و مطالبی که در روزنامه‌های مختلف و قانونی کشور نوشته‌ام، مورد بازجویی، شکنجه روحی و جسمی قرار گرفتم و چند سالی را هم در زندان گذرانده‌ام، شهادت می‌دهم هم‌چنان که پیش‌ از این، احمدی‌نژاد و دیگر مقامات قضایی و سیاسی کشور در این‌ باره دروغ گفته‌اند، دولت روحانی و وزیر خارجه‌اش نیز در این مورد دروغ می‌گویند.

برای راستی‌آزمایی نیز به آقای ظریف، وزیر خارجه پیشنهاد می‌کنم با توجه به امکان دسترسی و کمکی که می‌توانند از مقامات قضایی بگیرند، تمام صفحات و برگه‌های پرونده من و حکم صادره در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب را که توسط قاضی پیر عباس صادرشده، منتشر کنند. در این صورت مشخص می‌شود که چه کسی دروغ می‌گوید و دیگر مقامات جمهوری اسلامی برای پیدا کردن کلمه و جمله‌ای مناسب در چنین مواردی دچار زحمت نخواهند شد. در این صورت مشخص خواهد شد که چه کسانی و پشت چه عنوان‌هایی خود را پنهان می‌کنند.

البته من تنها یکی از زندانیان سیاسی و عقیدتی هستم که آقای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و پیش‌ از این شخص روحانی در مورد آن‌ها به‌ دروغ قضاوت کرده است. کافی است برای برطرف شدن مشکل خودتان تنها از قوه قضاییه بخواهید اسناد پرونده‌سازی‌هایی را که با کمک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ساخته‌ شده و هم‌چنین متن احکام صادره را منتشر کنند. در آن صورت خواهید دید که حتی در تلاشی که برای پرونده‌سازی صورت گرفته، چقدر و به چه میزان به گفته‌ها، نوشته‌ها و عقاید این افراد برای محکوم کردن‌شان استناد شده است.

بعید نمی‌دانم همچنان که دولت پاک‌دست احمدی‌نژاد بزرگ‌ترین دزدی‌های تاریخ جهان را به نام خود ثبت کرد، این دولت راست‌گویان نیز دروغ‌های بزرگ و زیادی تحویل مردم بدهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید