گزارشی از آخرین وضعیت جابر سخراوی، زندانی امنیتی زندان شیبان اهواز

جابر سخراوی زندانی امنیتی زندان شیبان اهواز از بیماری های مختلفی چون ام‌اس، ورم بیضه، فلج پای راست و درد معده رنج می‌برد، باوجود افزایش نگرانی ها از وضعیت جسمانی آقای سخراوی، وی کماکان از حق برخورداری از خدمات درمانی خارج از زندان محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جابر سخراوی زندانی امنیتی زندان شیبان اهواز در حالی دوران محکومیت ۱۲ سال خود را تحمل می‌کند که از بیماری های “ام اس، فلج پای راست، ورم بیضه و درد معده” رنج می‌برد و از خدمات درمانی خارج از زندان محروم است.

یک منبع نزیک به خانواده آقای سخراوی در گفتگو با کمپین در خصوص وضعیت جسمی وی گفت: “جابر قبل از دستگیرى از تومور مغزى رنج مى برد و به مکررا به بیمارستان جهت معالجه مراجعه مى کرد و در ابتداى دستگیرى موضوع بیماریش را به بازجو گفته بود اما به وضعیت تندرستى و جسمى او اهمیت داده نشد، از سوی دیگر وی در زندان از بیمارى های ام اس، فلج پاى راست، ورم بیضه ها و درد معده رنج مى برد، با اینکه تمام داروهایش توسط خانواده اش خریداری می شود ولی هیچگونه اهمیتى نسبت به اعزام و معالجه او در بیمارستان انجام نمى گیرد”.

این منبع در ادامه گفت: “او چندین بار درخواست اعزام به بیمارستان خارج از زندان جهت معالجه را از مقامات قضایی و مسئولین زندان کرد اما تا کنون جواب منفى به درخواست او و خانواده اش دادند و جابر نیز هم اکنون تنها با قرص مسکّن که از سوی بهیاران کلینیک به او داده مى شود معالجه مى شود”.

وی در ادامه توضیح داد: “جابر در همان روزهاى اولیه بازداشت و بنا به گفته اداره اطلاعات در بازداشتگاه سکته مغزى کرده و در بیمارستان معالجه شده است، خانواده جابر معتقدند که فلج شدن سمت راست بدن او ناشى از شکنجه و شوکهاى برقى است”.

جابرسخراوى فرزند گحامى ۳۱ ساله و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر،از اهالى شهر اهواز است. وی در تاریخ چهارم فروردین‌ماه ۹۳ از سوی نیروهای اداره اطلاعات اهواز در خیابان خشایار اهواز بازداشت و در دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى شعبونی به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور” محاکمه و به ۱۴ سال و نیم محکوم شد، پس از اعتراض نسبت به این حکم در شعبه ۱۶ تجدید نظر به ریاست قاضى “سعید کوشا” به ۱۲ سال و ۵ ماه تقلیل یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید