اعتصاب غذای قاسم آبسته، زندانی سنی مذهب در زندان رجایی شهر کرج

قاسم آبسته،زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج به علت عدم پیگیریهای درمانی و اعزام به مراکز درمانی خارج از بیمارستان و همچنین بی توجهی مسئولان زندان به مشکلات جسمی اش در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سید قاسم آبسته زندانی سنی مذهب که در زندان رجایی شهر کرج دوران حبس خود را سپری می کند به علت عدم پیگیریهای درمانی و اعزام به مراکز درمانی خارج از بیمارستان و همچنین بی توجهی مسئولان زندان به مشکلات جسمی اش از روز سه شنبه ۲۶ تیر ماه در اعتصاب غذا بسر می برد.

یک منبع آگاه در این خصوص گفت: این زندانی عقیدتی _ سیاسی در نهمین سال بلاتکلیفی خود با توجه به اینکه مدتی است که به سرطان تیروئید مبتلا شده و‌ بشدت سلامتی وی در معرض خطر قرار دارد و طبق گزارشات پزشکی احتمال خفگی نیز امکان دارد اما تا به حال از اعزام ایشان به بیمارستان و مراکز درمانی خودداری شده و برای مداوای این زندانی سنی مذهب تا به حال هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

این منبع آگاه در ادامه افزود: این در حالی است‌که آقای آبسته طی مکاتبات مکرر با ریاست بهداری زندان و رئیس زندان و قاضی ناظر بر زندان با شرح وخامت جسمانی خود و اشاره به آزمایشات و‌ گزارشات پزشکی جهت مداوای هرچه سریعتر نامه نگاری هایی انجام داده اما هیچ جوابی به ایشان داده نشده و او را به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل نکرده اند.

براساس گزارشهای سازمان های حقوق بشری، قاسم آبسته در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. او هشت ماه در این بازداشتگاه در سلول انفرادی به سر برد و سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه نیز در این زندان در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین دروان بازجویی را بدون دسترسی به وکیل و تماس با خانواده سپری کرده است.

این زندانی سنی مذهب،پس از ۱۴ ماه بلاتکلیفی در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه و تهران و تحمل فشارهای شدید جسمی و روحی نخست به بند ۳۵۰ زندان اوین و پس از ۲۰ روز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

او با اتهاماتی از قبیل محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی روبرو شده است، اتهامی که خود این زندانی آن را رد می کند و بر بی اساس بودن آن تاکید دارد.آقای آبسته در خردادماه سال ۹۵ توسط قاضی مقیسه به اعدام محکوم شد با اینحال دستگاه قضایی از نقض حکم بدوی و ارجاع آن به شعبه هم ارز خبر داده است.

در حال حاضر قاسم آبسته به مدت ۹ سال است که بلاتکلیف در زندان رجایی شهر زندانی است.

قاسم آبسته متأهل و دارای دو فرزند است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید