کُردستان انواع مردن را تجربه کرده است… کوبانی را الگوی خود قرار دهیم

پیام زندانیان سیاسی کُرد رجایی شهر در حمایت از مهاباد در سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و دوستانش

زانیار مرادی، رمضان احمد مسلم و لقمان مرادی زندانیان سیاسی کُرد محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در نامه‌ای سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و دوستانش را گرامی داشته و سیاست تجاوز و کشتن کُردها را در موضوع خودکشی «فریناز خسروانی» دختر مهابادی محکوم کرده و به خانواده او تسلیت گفته و ابراز تاسف کرده‌اند.

این زندانیان سیاسی در بخشی از این نامه نوشته‌اند: “جمهوری اسلامی در طی چهار دهه‌ای که حکومت کرده است… از هر راهی کوتاهی نکرده است و حالا نوبت به تجاوز رسیده است. همان کاری که داعش در شنگال کرد، هر چند تازگی ندارد و ملت کورد در هر چهار پارچه کوردستان انواع مردن را تجربه کرده‌اند و ما زندانیان سیاسی که خود جزیی از قربانیان این سیاست‌های رژیم هستیم با حبس طولانی مدت ابد و احکام اسلامی اعدام، هیچ‌وقت و در هیچ زمانی روحیه خود را از دست نداده‌ایم و در برابر تمام مشکلات با روحیه بالای خود ایستاده‌ایم.”

متن کامل نامه این زندانیان در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته که در پی می‌آید.

یکی دو روز بیش‌تر به سالگرد اعدام شهید فرزاد کمانگر و دوستانش نمانده است. کسانی که با فرزاد کمانگر هم‌بندی بودند از خوبی‌ها و خاطراتش حرف می‌زنند و ما هم به عنوان زندانیان سیاسی کورد، با اشتیاق به حرف‌هایشان گوش می‌دهیم و افتخار می‌کنیم که شخصیت خوب و مهربانش در دل همه جای گرفته است؛ چند شب پیش یکی از هم‌بندی‌هایمان که قبلا در بند ۳۵۰ اوین با فرهاد وکیلی و فرزاد کمانگر بودند تعریف می‌کرد؛ زمانی که آن عزیزان را برای اعدام بردند، در هواخوری والیبال بازی می‌کردند که به بهانه‌ای آنها را به نگهبانی فراخواندند و دیگر کسی چهره‌ی مهربان آن عزیزان را ندید و بعد مامورین تمام وسایل شخصی آنها را برده‌اند و تنها چیزی که به جا مانده بود، ساعت مچی فرهاد وکیلی بود که به یادگاری پیش خودش نگه‌ داشته بود.

ما در این روزها به فکر آن عزیزان بودیم و داشتیم به این فکر می‌کردیم از طریق نامه‌ای سالگردشان را به ملت شریفمان کوردستان و مادران داغ‌دیده از جمله «دایه سلطنه» تسلیت بنماییم و بگوییم که ملت ما در کوبانی و شنگال مورد هجوم گروه‌های ارتجاعی و خطرناک داعش قرار گرفته‌اند و در ایران مورد وحشی‌گری‌های داعش شیعه که در میان فضایی که به فکر سالگرد آن دوستان بودیم، خبری دیگر یا بهتر است بگوییم جنایتی دیگر از جمهوری اسلامی و مزدورانش سربازان گمنام امام زمان! نسبت به ملت کورد روی داد که دیگربار، بار سنگین زندان را چند برابر برای ما سنگین‌تر کرد که آن خبر خودکشی دختر جوان مهابادی «فریناز خسروانی» در شهر مهاباد بود که گویا مامورین امنیتی قصد تجاوز به ایشان را کرده‌‌اند و به همین دلیل به خودکشی دست زده است.

قبل از هر چیز ما زندانیان سیاسی کورد در زندان رجایی‌شهر، اظهار تاسف و تسلیت برای خانواده‌ی محترم آن عزیز را از طریق این نامه اعلام می‌داریم. جمهوری اسلامی در طی چهار دهه‌ای که حکومت کرده است از طریق‌های متفاوتی در پی از بین بردن ملیت و فرهنگ و زبان کوردی در کوردستان بوده است؛ از قتل‌عام‌های دهه‌ی ۶۰ به اسم کافرکشی، از نسل‌کشی در منطقه قارنی و قلاتان و اعدام‌های دسته جمعی، بمباران کردن و انواع تخریب‌ها و ترورها و… از هر راهی کوتاهی نکرده است و حالا نوبت به تجاوز رسیده است. همان کاری که داعش در شنگال کرد، هر چند تازگی ندارد و ملت کورد در هر چهار پارچه کوردستان انواع مردن را تجربه کرده‌اند و ما زندانیان سیاسی که خود جزیی از قربانیان این سیاست‌های رژیم هستیم با حبس طولانی مدت ابد و احکام اسلامی اعدام، هیچ‌وقت و در هیچ زمانی روحیه خود را از دست نداده‌ایم و در برابر تمام مشکلات با روحیه بالای خود ایستاده‌ایم.

در آخر آرزوی صبر و بردباری برای تمام خانواده‌های جان‌باختگان ملتمان داریم و امیدواریم که روزی را بتوانیم فراهم کنیم که کوبانی را الگوی خود قرار دهیم تا دیگر شاهد داغدار شدن مادران دیارمان نشویم.

به امید دنیایی بهتر برای تمامی خلق‌های آزادی‌خواه جهان

 

زانیار مرادی

رمضان احمد مسلم

لقمان مرادی

 

بند ۴، سالن ۱۲، زندان رجایی‌ شهر کرج

۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید