محمد مظفری به صورت مشروط از زندان آزاد شد

برادر محمد مظفری، فعال مدنی که از سوی  شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری، دو میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، از آزادی مشرط او خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد مظفری فعال مدنی که پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی به  دو سال حبس تعزیری، دو میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، عصر امروز ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد.

کیومرث مظفری برادر این فعال مدنی با تایید این خبر در صفحه توئیتر خود نوشت: «خوشبختانه و سرانجام پس از کوشش های ٢ ماهه خواهرم زینب مظفری که وکیل برادرم محمد مظفری زندانی سیاسی در زندان اوین است، هم اکنون به صورت مشروط آزاد شد.

امروز طی تماسی تلفنی رأس  ساعت ١۶:٣٠ برادرم محمد مظفری زندانی سیاسی از زندان اوین خبر آزادی خود را به خانواده اعلام کرد، و به ساعت ١٧ و به صورت مشروط آزاد شد و هم اکنون در خانه و میان خانواده خودش می باشد.»

گفتنی است،  حکم ۷۴ ضربه شلاق محمد مظفری  روز یکشنبه  ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ در زندان اوین اجرا شد.

این فعال مدنی پیش از این از سوی شعبه یک اجرای احکام دادسرای مقدس اوین در مورخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ جهت اجرای حکم دو سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق فراخوانده شده بود و روز دوشنبه ۲۸ خرداد جهت گذراندن دوران محکومیت راهی زندان اوین شد.

محمد مظفری ۲۶ بهمن ماه سال ۹۳ بازداشت و به بند دو-الف، بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در زندان اوین، منتقل شد. او پس از سه ماه و با پایان بازجویی ها به بند هشت منتقل و بیست و یکم تیرماه ۱۳۹۴ پس از پنج ماه بازداشت موقت به قید وثیقه آزاد شد.

این فعال سیاسی در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ از سوی قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری، دو میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظراستان تهران عینا تایید شد.

اتهامات آقای مظفری در این پرونده “تبلیغ علیه نظام”، “اجتماع و تبانی”، “عضویت در سازمان دانشجویان و دانش اموختگان جبهه ملی ایران”، “توهین به رهبری”، “حمایت از زندانیان سیاسی و خانواده انها”، “حمایت از مادران پارک لاله” و “استفاده و نگهداری تجهیزات ماهواره ای” عنوان شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید