بازداشت سه تن از وکلای دادگستری در تهران

روز گذشته دو تن از وکلای دادگستری به نام‌های “فرخ فروزان” و “پیام درفشان” در منزل آرش کیخسروی، وکیل دادگستری محبوس در زندان فشافویه بازداشت شدند. یک روز پس از بازداشت این دو وکیل دادگستری در تهران، “هدی عمید”، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته مورخ ۹ شهریورماه دو تن از وکلای دادگستری به نام های “فرخ فروزان” و “پیام درفشان” در منزل شخصی آرش کیخسروی، وکیل دادگستری محبوس در زندان فشافویه بازداشت شدند.

همچنین در خبری دیگر صبح امروز مورخ دهم شهریورماه یک وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان به نام  “هدی عمید” از سوی نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این سه حقوقدان هیچ اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، پیش از این دو وکیل دادگستری دیگر به نام های “قاسم شعله سعدی” و “آرش کیخسروی” صبح روز ۲۷ مردادماه ۱۳۹۷ مقابل درب ورودی مجلس شورای اسلامی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند
قاسم شعله‌سعدی به بند معتادان و سارقان زندان فشافویه منتقل شد
صدور قرار بازداشت موقت برای قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی

وکلای نامبرده برای اعتراض به تقسیم ناعادلانه دریای شمال ایران و نظارت استصوابی در مقابل مجلس حضور یافته بودند.

تصاویر و ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، این دو وکیل را در زمان اعزام به دادگاه دستبند و پای‌بند زده نشان می‌داد که موجب اعتراض بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی در داخل و خارج از ایران شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید