یورش ماموران امنیتی به منزل سجاد منادی فعال مدنی پارس‌آباد مغان

روز جاری ماموران اداره اطلاعات شهرستان پارس‌آباد مغان با یورش به منزل پدری سجاد منادی از فعالان مدنی این شهر به تفتیش کامل منزلشان پرداختند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی، ماموران اطلاعات شهرستان پارس‌آباد مغان، چهارشنبه، ۲۱ شهریورماه ۹۷، ضمن یورش به منزل پدری سجاد منادی، فعال مدنی این شهر به تفتیش منزلشان پرداختند و وسایل شخصی وی را توقف کردند. گفته شده ماموران امنیتی به دلیل عدم حضور این فعال مدنی آذربایجانی در منزل موفق به بازداشت وی نشدند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «ماموران اداره اطلاعات صبح روز جاری به طرز وحشیانه ای و با ارعاب و تهدید به قصد بازداشت سجاد منادی به منزل پدری وی هجوم بردند و مدارک شناسایی وی شامل کارت ملی و پاسپورت و وسایل شخصی او از قبیل کامپیوتر، فلش مموری و … را توقیف کردند».

این منبع در ادامه افزود: «سجاد منادی در لحظه هجوم ماموران امنیتی در منزل نبود و ماموران اداره اطلاعات موفق به بازداشت وی نشدند، اما تلاش‌ها برای بازداشت وی ادامه دارد.»

گزارش شده است حضرتی، رئیس اداره اطلاعات شهرستان پارس آباد مغان هم همراه با ماموران امنیتی در محل حاضر شده بود.

گفتنی است در هفته‌های گذشته شماری زیادی از فعالان مدنی آذربایجانی در شهرهای مختلف بازداشت یا احضار شده اند.

بین ۱۶ تا ۲۵ درصد جمعیت ایران ترک‌زبان هستند که اغلب آنان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان سکونت دارند. برخی از این شهروندان برخورد حاکمیت با شهروندان ترک‌زبان را توام با تبعیض می‌دانند و منع تدریس زبان‌های غیر فارسی در مدارس را یکی از برجسته‌ترین موارد تبعیض می دانند که همواره با اعتراض بخشی از فعالان مدنی این مناطق روبرو بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید