بازگشت سید محمد سیف زاده از بیمارستان به زندان +عکس

«محمدسیف‌زاده» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، وکیل دادگستری و عضو ارشدکانون مدافعان حقوق بشر، روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴به رغم مخالفت پزشکان از بیمارستان قلب تهران به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛این زندانی سیاسی به علت مشکلات قلبی، گرفتگی دو رگ قلب و عدم بازگشت کامل خون از دو پا به قلب صبح روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به بیمارستان قلب تهران منتقل و بستری شده و روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به زندان رجایی شهر بازگردانده شده است.
«محمدسیف‌زاده»در حالی روز شنبه به زندان بازگردانده شد که پزشک معالج وى در نامه اى به مسوولان زندان تاکید کرده است “به دلیل قطع تنفس وی در شب ها و ضرورت استفاده از دستگاه اکسیژن ونبود این امکانات در زندان، بازگشت وی در شرایط کنونی مناسب نیست.”
پیش تر این زندانی سیاسی در ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۴ جهت ویزیت و معاینه به بیمارستان قلب تهران منتقل شده بود و بنا به دستور پزشک و به علت وخامت وضعیت قلبی می‌بایست در بیمارستان بستری می‌شد، اما مجددا وی را به زندان رجایی شهر عودت داده بودند.
پزشکان و متخصصان مرکز قلب تهران درخصوص وضعیت وخیم این زندانی سیاسی دونامه به دادستانی تهران نوشته بودند که مورد بی توجهی ماموران و مقامات دادستانی تهران قرار گرفته است.
این متخصصان دراین دو نامه هشدار داده بودند که شرایط جسمانی این وکیل دربند، شرایط مناسبی نیست و هرلحظه امکان سکته قلبی و مغزی این وکیل دربند وجود دارد.
این وکیل دادگستری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، با اتهام‌های “تاسیس کانون مدفعان حقوق بشر” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۹ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد. بعد‌ها این حکم به ۲ سال حبس به علت “تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر” و تحمل ۶ سال حبس به دلیل “نگارش نامه به سیدمحمد خاتمی” رییس‌جمهور سابق در توصیف شرایط وخیم زندان‌ها، تغییر یافت.

SEIF ZADEH_KAMPEIN.INFO

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید