اجلال قوامی روزنامه نگار ساکن سنندج به حبس محکوم شد/ سند

اجلال قوامی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، با رای غیابی از سوی شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری سنندج به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اجلال قوامی، روزنامه نگار کُرد اهل سنندج،  با رای غیابی از  سوی شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری سنندج به اتهام ”نشر اکاذیب بە قصد تشویش اذهان عمومی“ به ۸ ماه حبس تغزیری محکوم شد.

در متن این دادنامه که در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ تنظیم شده است نوشته” اجلال قوامی بە مدت ٢٠ روز  پس از تاریخ ابلاغ این حکم می تواند بە حکم صادرە اعتراض و آن را بە دادگاه تجدید نظر سنندج ارجاع نماید.”

اجلال قوامی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، بر اساس احضاریه‌ی کتبی که پیش‌تر دریافت کرده بود، دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ در شعبه دوم بازپرسی دادسرای سنندج حاضر شد و اتهام نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به وی تفهیم و با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی موقتا  آزاد شد.

اجلال قوامی در پرونده دیگری در ۲۷ آبانماه سال گذشته به شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر به اتهام تبلیغ علیه نظام، گفتگو با رسانه‌های مخالف نظام و توهین به سپاه پاسداران احضار و تفهیم اتهام شد.

همچنین کمپین حقوق بشر در ایران پیش‌تر از احضار اجلال قوامی، سخنگوی سازمان حقوق بشر کردستان پس از احضار و بازجویی در پلیس فتا به شعبه اول بازپرسی دادسرای کردستان در فروردین‌ماه امسال خبر داده بود.

اجلال قوامی در پلیس فتا در سنندج در ارتباط با اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶ و کانال‌های تلگرامی مخالف حکومت تحت بازجویی قرارگرفته و روز دوشنبه، پنجم فروردین‌ماه در شعبه اول بازپرسی دادسرای کردستان با شکایت بسیج رسانه به ارتباط و همکاری با کانال‌های مخالف نظام و نشر اکاذیب و مطالب خلاف قانون متهم شد.

اجلال قوامی فعالیت روزنامه‌نگاری را از سال ١٣٧٩ با روزنامه ایران آغاز نمود و هم‌اکنون یکی از روزنامه‌نگاران سرشناس کُردستان به شمار می‌رود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید