بازداشت دست‌کم ۳ شهروند در ارتباط با تصویر بیلبورد در شیراز

پس از واکنش های گسترده نسبت به تصویر سربازان اسرائیلی نصب شده بر روی بیلبورد میدان نمازی شهرستان شیراز، دست‌کم ۳ تن بازداشت شدند.

علی صالحی، دادستان شیراز از بازداشت سه نفر در ارتباط با بنری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهر نصب شده بود خبر داد.

استفاده از تصویر سربازان اسرائیلی بر روی بیلبورد نصب شده در میدان نمازی شهر شیراز واکنش های زیادی همراه داشت، تصویر اصلی که در این عکس استفاده شده شامل یک سرباز زن هم بوده که از عکس حذف شده است.

بنا به گزارش‌ها پس از جنجالی شدن این بیلبورد، شهرداری شیراز آن را برچیده است.

به گزارش رسانه های ایران، صالحی با بیان اینکه پس از انتشار این مطلب در فضای مجازی، تشکیل پرونده قضایی برای عوامل این اقدام در دستور کار قرار گرفت، گفت: “شب گذشته مدیر روابط عمومی نهاد متولی امر که مسئولیت مستقیم نظارت بر تبلیغات فرهنگی در شهر شیراز را بر عهده داشته است دستگیر و هم اکنون در بازداشت است”.

وی همچنین از دستگیری دو نفر دیگر از دست اندرکاران طراحی این بنر خبر داد و گفت: “پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با نظارت مستقیم دادستان در شعبه ویژه بازپرسی در مرحله تحقیقات اولیه است”.

دادستان شیراز در ادامه گفته است که با مرتکبین در چارچوب قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد.

پیش‌تر حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز پس از انتشار این عکس و بالاگرفتن جنجال‌ها در نامه‌ای به رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، دستور بررسی این موضوع را صادر کرده بود؛ شهردار شیراز با یادآوری ضرورت «وحدت در شرایط حساس و خطیر کشور» نوشته بود: “مسئولان سازمان فرهنگی، حراست و اجرایی باید عاملان این اشتباه را شناسایی کنند و با کشف علت موضوع با مسببان اتفاق برخورد جدی انجام دهند”.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید