بررسی مجدد پرونده اجلال قوامی در هفته آینده

جلسه واخواهی رسیدگی به اتهام اجلال قوامی، روزنامه نگار اهل سنندج، روز یکشنبه ۱۵ مهرماه در شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری دو سنندج برگزار می شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  جلسه واخواهی رسیدگی به پرونده اجلال قوامی، روزنامه نگار کُرد ساکن سنندج که در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، به اتهام ”نشر اکاذیب بە قصد تشویش اذهان عمومی“  با رای غیابی به ۸ ماه حبس تعزیری از سوی شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری دو سنندج محکوم شده بود، روز یکشنبه هفته آینده ۱۵ مهرماه برگزار می شود.

یکی از روش های اعتراض به آراء دادگاه ها ، واخواهی از احکام غیابی است . واخواهی در لغت به معنای اعتراض کردن است و در آیین دادرسی مدنی هر زمان صحبت از واخواهی می شود، اعتراض به حکم غیابی را می رساند .

اجلال قوامی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، بر اساس احضاریه‌ی کتبی که پیش‌تر دریافت کرده بود، دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ در شعبه دوم بازپرسی دادسرای سنندج حاضر شد و اتهام نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به وی تفهیم و با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی موقتا  آزاد شد.

این روزنامه نگار اهل سنندج در پرونده دیگری در ۲۷ آبانماه سال گذشته به شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر به اتهام تبلیغ علیه نظام، گفتگو با رسانه‌های مخالف نظام و توهین به سپاه پاسداران احضار و تفهیم اتهام شد.

اجلال قوامی در پلیس فتا در سنندج در ارتباط با اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶ و کانال‌های تلگرامی مخالف حکومت تحت بازجویی قرارگرفته و روز دوشنبه، پنجم فروردین‌ماه سال جاری در شعبه اول بازپرسی دادسرای کردستان با شکایت بسیج رسانه به ارتباط و همکاری با کانال‌های مخالف نظام و نشر اکاذیب و مطالب خلاف قانون متهم شد.

اجلال قوامی فعالیت روزنامه‌نگاری را از سال ١٣٧٩ با روزنامه ایران آغاز نمود و هم‌اکنون یکی از روزنامه‌نگاران سرشناس کُردستان به شمار می‌رود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید