بازداشتی‌های اعتراضات اخیر سردشت با قید وثیقه آزاد شدند

بازداشتی‌های اعتراضات روز شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در سردشت با قید وثیقه از زندان آزاد شدند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، همزمان با اعتراضات مردم شهر مهاباد و شهرهای دیگر کردستان، روز شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، شماری از شهروندان سردشتی، جهت محکوم کردن جان باختن «فریناز خسروانی» در شهر مهاباد و همصدایی با مردم این شهر، تجمع اعتراضی ترتیب دادند.
در این تجمع اعتراضی نیروهای انتظامی و امنیتی با شرکت کنندگان در این تظاهرات درگیر شده و دست کم ۱۲ تن از آنها دستگیر شده اند. که بعد از گذشت چند روز، ۱۱ تن از آنها با قید وثیقه از زندان آزاد شدند.
کامیل رسولپور تنها بازداشتی اعتراضات سردشت است که تاکنون آزاد نشده است، یکی از نزدیکان این شهروند سردشتی به کمپین گفت وی کماکان در بازداشت بسر می برد و  از جمله کسانی بوده که در هنگام بازداشت بشدت مورد ضرب و شتم هم قرار گرفت.

sardasht. kampain.info

“کامیل رسولپور”

گفتنی است همزمان با اعتراضات مردم در شهر مهاباد و شهرهای دیگر کردستان، روز شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، شماری از شهروندان سردشتی، جهت محکوم کردن جان باختن «فریناز خسروانی» در شهر مهاباد و همصدایی با مردم این شهر، تجمع اعتراضی ترتیب دادند.
که این راهپیمایی از فلکه‌ی صلاح‌الدین آغاز شد و در کمربندی این شهر خاتمه یافته، ولی در حالی راهپیمایی مردم در حال به پایان رسیدن بود، که نیروهای امنیتی پلیس به معترضین حمله کرده و در حالی که تعدادی از مردم را زیر ضربات باتوم های خود قرار داده بودند، دستکم ۱۲ تن از این شهروندان را بازداشت کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید