دست‌کم ۱۰ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

صبح روز چهارشنبه دست‌کم ۱۰ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه، حکم اعدام ده تن زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه چهارده زندانی که عمدتا به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، از بندهای مختلف زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند که از این میان شش نفر با اخذ رضایت و یا مهلت به بندهای خود بازگشتند و حکم هشت زندانی به اجرا درآمد.

هویت برخی از این افراد که به تایید سازمان حقوق بشر ایران رسیده به شرح زیر است:

سامان یمینی از سالن ۱ بند ۱

علی ایرانشاهی از سالن ۲ بند ۱

علی امین‌دخت از سالن ۳۱ بند ۱۰

سام سگوند

همچنین صبح روز چهارشنبه دو زندانی نیز از بند ۸ (معروف به بند سپاه) که تحت کنترل نهادهای امنیتی است به پای چوبه دار برده شدند. این دو زندانی “وحید مظلومین” و “محمداسماعیل قاسمی” نام داشتند که در پرونده “مفاسد اقتصادی” به اتهام “افساد فی الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز” به اعدام محکوم شده بودند.

رسانه‌های داخل ایران به وحید مظلومین لقب “سلطان سکه” را داده بودند، زیرا در ابتدای بازداشت منابع پلیس مدعی شدند از وی به میزان دو تن سکه کشف شده است.

گفتنی است، سازمان حقوق بشر ایران روز گذشته اعدام این دو زندانی را به شدت محکوم کرده و خواستار توقف اعدام‌های این چنینی شده بود. محمود امیری مقدم، سخنگوی این سازمان روز گذشته در این خصوص گفت: “اعدام برای هر اتهامی یک مجازات غیر انسانی است و اعدام برای چنین اتهاماتی از منظر حقوق بین الملل نیز ممنوع است. این افراد در یک دادگاه غیرقانونی و در یک روند دادرسی غیرعادلانه به اعدام محکوم شدند. هدف اصلی اعدام این دو نفر ایجاد وحشت در جامعه و نه مقابله با فساد اقتصادی است، زیرا منشاء اصلی فساد اقتصادی در کشور، دستگاه‌های حکومتی و قوه قضائیه ایست که این احکام اعدام را صادر کرده است”.

رسانه‌های داخل ایران تا لحظه تنظیم این خبر تنها اعدام وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی را اعلان کرده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید