احمدرضا جلالی، پزشک محکوم به اعدام یک روز بعد از عمل جراحی به زندان بازگردانده شد

احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی و زندانی محبوس در زندان اوین، روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه، بدلیل درد شدید در ناحیه شکم تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از یک روز بدون طی کردن دوران نقاهت بعد از عمل، روز گذشته به زندان بازگردانده شده است.

براساس این گزارش روز جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷، دکتر احمد رضا جلالی که به اتهام جاسوسی با حکم اعدام در زندان اوین بسر می برد، پس از «درد شدید و استفراغ و التهاب» به بیمارستان طالقانی منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به گفته ویدا مهرانیا، همسر احمدرضا جلالی او روز یکشنبه عمل جراحی شده و یک روز بعد، ظهر روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه مجددا به زندان اوین بازگشته است.

همسر احمد رضا جلالی در گفتگویی با کمپین حقوق بشر ضمن تایید این خبر گفته: «دادیار ناظر بر زندان‌ها با مرخصی درمانی احمدرضا جلالی پس از جراحی موافقت نکرده است. همسر این زندانی بیمار محکوم به اعدام گفت: «خانواده احمدرضا در تهران روز شنبه یک روز پس از انتقال احمدرضا به زندان درخواست مرخصی دادند که بعد از عمل جراحی بتواند مدتی در منزل مادریش و در فضای آرام استراحت کند اما آقای رستمی دادیار ناظر بر زندان‌ها با آن مخالفت کرده است.»

به گفته همسر احمدرضا جلالی، این زندانی در دو روز اول حضور در بیمارستان ممنوع الملاقات بوده است «اما پس از پیگیری‌های خانواده‌اش آقای رستمی دادیار ناظر بر زندان اجازه یک بار ملاقات به مدت یک ساعت روز یکشنبه به آنها دادند اما قبل از ملاقات سربازانی که همراه احمدرضا بوده‌اند تلفن‌های آنها را گرفته‌اند تا مبادا با ما تماس بگیرند و من و بچه‌هایم بتوانیم احمدرضا را ببینیم و با او حرف بزنیم. من از حال همسرم بی‌خبرم و فقط خبرها را از طریق خانواده‌اش در تهران می‌گیرم.»

ویدا مهران‌نیا قبل‌تر نیز در گفتگو با گزارشگر کمپین دفاع از زندانیان سیاسی گفته بود: “وضعیت همسرم وخیم است به طوریکه وی در چند ماه گذشته حدود ۲۵ کیلو کاهش وزن داشته و هم اکنون وزن او به ۵۵ کیلو رسیده است. همسرم از بابت مشکلات روحی شدید زیر نظر پزشک زندان قرص های ضد افسردگی و اعصاب مصرف می‌کند، وی قرار بود برای درمان از بابت ناراحتی های جسمی و بیماری های خود به مراکز درمانی منتقل شود ولی پیگیری های ما تاکنون به نتیجه نرسید و علی‌رغم قول پیگیری مسئولان هیچ اقدامی صورت نگرفت”.

احمدرضا جلالی پس از پایان تحصیلات در رشته پزشکی در ایران در مرکز حوادث طبیعی فعالیت داشت. او در سال ۱۳۸۸ برای ادامه تحصیل به سوئد رفت و در آنجا در همین رشته مدرک دکترا گرفت، سپس فوق دکترای خود را در رشته پزشکی بحران در دانشگاه پیه‌مونتو ایتالیا گذراند و پس از آن به همراه همسر و دو فرزند خود ساکن سوئد شد.

آقای جلالی که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران رفته بود، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فساد فی الارض» از طریق جاسوسی برای دولت متخاصم اسراییل به اعدام محکوم شد. این حکم ۲۹ مهرماه ۹۶ به وکیلش اعلام شد و کمتر از دو ماه پس از آن شعبه یک دیوان عالی کشور نیز این حکم را علیرغم اعتراضات عینا تایید کرد.

دادستان تهران احمدرضا جلالی را به “انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش” متهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

تایید مجدد حکم اعدام احمد رضا جلالی از سوی دیوان عالی کشور

گزارشی از آخرین وضعیت احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه محکوم به اعدام

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل