علی نجاتی از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شد

علی نجاتی، رییس سابق و از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به همراه پسرش پیمان نجاتی از سوی  ماموران امنیتی و انتظامی در منزلش بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنج شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، علی نجاتی، رییس سابق و اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به همراه پسرس پیمان نجاتی از سوی ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

گزارش شده است که ماموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی وارد منزل  این فعال کارگری شده و   پس از ضرب و جرح  علی نجاتی و دیگر اعضای  خانواده  اقدام به بازداشت وی و  پسرش کردند که در این میان گفته می شود که به  دلیل فشار عصبی به علی نجاتی، وی حالش بد شده است.

همچنین به گفته منابع کارگری روز سه شنبه نیز  نیروهای امنیتی به قصد بازداشت علی نجاتی عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه به منزل وی رفته و به دلیل عدم حضور وی در منزل، محل را ترک کرده بودند.

علی نجاتی به علت ابتلا به عارضه قلبی تحت درمان قرار دارد.

علی نجاتی تا کنون بارها به دلیل فعالیت های صنفی و سندیکایی مورد تعقیب و بازداشت قرار گرفته است.

وی پیش تر در روز  سه شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۳۴ روز بازداشت، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

علی نجاتی در سال ۸۸ نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به احکام زندان محکوم شده بود.

کارگران نیشکر هفته از روز ۱۴ آبان ۱۳۹۷ با راهپیمایی های پیاپی در سطح شهر و تجمع در مقابل فرمانداری شوش، خواستار واگذاری شرکت به بخش دولتی، آزادی کارگران زندانی و پرداخت دستمزدهای معوقه خود شده اند.

روز یکشنبه ۲۷ آبان، ۱۹ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه و سپیده قلیان، فعال مدنی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

شب دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵ کارگر نیشکر هفت تپه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

روز پنج شنبه اول آذر نیز محمد خنیفر، مسلم آرمند و حسن فاضلی به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

گفته می شود، تمامی کارگران با قید و ثیقه و به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده اند و برای تمامی آنان نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

اسماعیل بخشی، نماینده تجهیزات نیشکر هفت‌تپه و سپیده قلیان، فعال مدنی و خبرنگار همچنان در بازداشت بسر می برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید