تهدید و بازجویی از دختر یک فعال سیاسی در سرباز

نیروهای امنیتی با حضور در مدرسه حکیمیه کوهمیتگ شهرستان سرباز اقدام به تهدید و بازجویی از دختر یک فعال سیاسی به نام «عمادالدین ملازهی» کردند.

کمپین فعالین بلوچ در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۹۷ گزارش داد که تعدادی از نیروهای امنیتی در دو نوبت در مدرسه حکیمیه کوهمیتگ سرباز از دختر «عمادالدین ملازهی» فعال سیاسی بلوچ اقدام به تهدید و بازجویی کردند.

یک منبع آگاه در این باره گفته است: «ماموران امنیتی در ابتدا به نام “سازمان حمایت از خانواده های بی سرپرست” آمدند و دختر کوچک عمادالدین ملازهی را از جلسه نیمه کاره امتحان بلند کرده و در خصوص پدرش مورد پرس وجو قرار دادند؛ سپس ماموران رفتند و بار دیگر با چند نفر دیگر آمده و مجددا اقدام به بازجویی کردند».

این منبع آگاه در ادامه گفته که دختر بچه این فعال بلوچ در هنگام صحبت می‌لرزید و بازجوها نیز بارها تاکید کردند که در این‌ خصوص با کسی صحبت نکند.

گفتنی است، عمادالدین ملازهی فعال سیاسی بلوچ ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراوان پس از آن بازداشت شد که طبق گفته نزدیکانش از ترور ناکام ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات جان سالم به در برد.

به گفته نزدیکان این فعال بلوچ، وی در حالی که برای خرید یک دستگاه خشکشویی به سراوان سفر کرده بود افرادی با لباس شخصی به خودرو آتش گشودند که از قضا “خلیل جهاندیده” دوست او در خودرو و خودش در طرف دیگر خیابان بوده که در پی این حادثه کشته شده و ماموران پس از اینکه متوجه عدم حضور وی در خودرو می شوند او را بازداشت می کنند.

وی پس از این اتفاق به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” محاکمه شد و دادگاه انقلاب سراوان برای وی حکم ۱۵ سال زندان صادر کرد که در دادگاه تجدید نظر این حکم باطل شده و از اتهامات تبرئه شد.

پس از آن برای نامبرده به قرار وثیقه حکم آزادی صادر شد اما این بار با مخالفت وزارت اطلاعات و دادستان سراوان مجددا پرونده وی به جریان افتاد و به دست قاضی صادقی مهر سپرده شد. قاضی صادقی مهر در هنگام محاکمه هیچ اطلاعی از حکم قبلی و تبرئه وی نداشت و صرفا بنابر پرونده وزارت اطلاعات مجددا برای وی ۱۰ سال حکم صادر کرد.

آقای ملازهی نهایتا روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، پس از حکم دادگاه تجدیدنظر از اتهامات تبرئه و از قرنطینه بند ۵ زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید