زندانیان گمنام؛ گزارشی از آخرین وضعیت حسین فرخ‌پور در زندان عادل‌آباد شیراز

حسین فرخ‌پور، شهروند ساکن شیراز، آذرماه ۹۷ از سوی ماموران امنیتی در این شهر بازداشت شد و هم اکنون، در زندان عادل‌آباد شیراز با اتهام “تبلیغ علیه نظام” در حال سپری کردن حکم شش ماهه خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیدحسین فرخ‌پور، شهروند ساکن شیراز در ۲۷ فروردین ۹۷، در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی محمد ساداتی با اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و روزانه دو ساعت فعالیت تبلیغی به مدت شش ماه در فضای مجازی به نفع حکومت جمهوری اسلامی محکوم شده‌بود که در مهلت مقرر قانونی در اعتراض به این رای، خواستار برگزاری دادگاه تجدیدنظر شد و نهایتا در شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس مورخ ۲۱ تیرماه ۹۷ حکم یک سال حبس او به شش ماه کاهش یافت.

این زندانی متولد ۱۳۶۰ و ساکن شیراز، آخرین بار، آذرماه ۹۷ بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد و هم اکنون در حال سپری کردن حکم شش ماهه خود در بند ۱۴ امنیتی واحد یک این زندان است.

گفته شده، در زمان بازداشت آقای فرخ‌پور، “میترا سمندی”، مادرش نیز بازداشت شده‌ و در طول مدت بازداشت ۱۶ روزه‌اش در انفرادی مورد ضرب و جرح قرار گرفت و سپس به زندان عادل‌آباد منتقل شده و بعد از یک هفته آزاد شد.

لازم به توضیح است؛ مادر این زندانی سیاسی نیز در پرونده‌ای مشترک با فرزندش، حسین فرخ‌پور، در همان شعبه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر با توجه به شرایط سنی‌اش، به ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد.

حسین فرخ‌پور پیش از این به همراه چند زندانی سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان عادل‌آباد در نامه‌ای مشترک به نقض حقوق ابتدایی زندانیانی که در این زندان به نام زندانی “امنیتی” شناسانده‌ شده‌اند، اشاره کرده‌بود.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید