بی‌خبری از وضعیت یک شهروند خوزستانی پس از گذشت ۴ سال

از وضعیت یک شهروند خوزستانی پس از گذشت ۴ سال بازداشت هیچ اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از وضعیت حمزه حسین‌زاده فرزند عباس شهروند اهل ماهشهر استان خوزستان پس بازداشت هیچ اطلاعی در دست نیست؛ نیروهای امنیتی او را در ۲۹ بهمن‌ماه سال ۹۳ بازداشت کرده‌اند.

منابع محلی گزارش دادند که این نوجوان در سن ۱۷ سالگی به‌خاطر «لگد کردن پرچم جمهوری اسلامی» در منطقه کوره شهرستان ماهشهر بازداشت شده است؛ خانواده این شهروند عرب ابتدا تصور کردند که فرزندشان ناپدید شده و پس از مراجعه به بیمارستان ها وزندان‌ها با تماسی از طرف اداره اطلاعات متوجه بازداشت «حمزه حسین‌زاده» شدند.

اداره اطلاعات در تماس خود به خانواده این نوجوان گفته‌اند «بیشتر دنبال فرزندتان نگردید او نزد ماست».

کمپین در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ در گزارشی اجمالی با عنوان «بی خبری از سرنوشت حمزه حسین زاده پس از گذشت یک سال از بازداشت» به بررسی این پرونده پرداخته بود.

پس از گذشت چهار سال، تاکنون خانواده وی موفق به ملاقات با فرزندشان نشده‌اند و حالا اداره اطلاعات نیز از سرنوشت این جوتن ماهشهری اظهار بی‌اطلاعی کرده است؛ اظهار بی‌اطلاعی این ارگان امنیتی باعث نگرانی های روز افزون خانواده آقای حسین‌زاده شده است.

فعالان عرب نیز از احتمال کشته شدن این نوجوان بر اثر شکنجه خبر می‌دهند؛ طی سالهاى اخیر چند تن از شهروندان عرب بر اثر شکنجه نیروهای وزارت اطلاعات کشته شده‌اند. از جمله کشته شدگان شهروندان عرب میتوان به «غیبان عبیداوی» از حمیدیه، «محمد چلداوی» از اهواز، «رضا مغامسی» از دزفول، «محمد کعبی» از شوش و افرادى دیگر اشاره کرد.

خانواده «حمزه حسین زاده (عساکره)» ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت فرزندشان از تمامى سازمان هاى حقوق بشر، عفوبین الملل، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران و دیدبان حقوق بشر جهت روشن شدن سرنوشت فرزندشان خواهان رسیدگی این نهادها هستند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید