محمدعلی زحمتکش، فعال صنفی معلمان استان فارس به احکام زندان و تبعید محکوم شد

محمدعلی زحمتکش، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان استان فارس که پس از تحصن سراسری معلمان در روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان ماه، از سوی نهادهای امنیتی بازداشت‌شده بود، روز دوشنبه ۸ بهمن از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز با اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران” به احکام زندان و تبعید محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، محمدعلی زحمتکش، معلم بازنشسته و فعال صنفی استان فارس از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران” به دو سال حبس تعزیری و  یک سال تبعید به شهرستان ارسنجان محکوم شد.

به گفته یک منبع آگاه به کمپین: “موضوع رسیدگی به اتهامات مطروحه “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی” در پرونده این فعال صنفی معلمان، بر اساس شکایت و گزارش اطلاعات سپاه فجر استان فارس بوده است و آقای زحمتکش موظف است در هنگام تبعید، روزانه خود را به اطلاعات سپاه شهرستان ارسنجان معرفی کند”.

محمدعلی زحمتکش، پس از تحصن سراسری معلمان در روزهای سه‌شنبه ۲۲ و چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه سال جاری، از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شد و در تاریخ ۱۰ آذر با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

پس از تحصن سراسری معلمان در آبان ماه، دست‌کم ۳۰ تن از معلمان به نهادهای امنیتی احضار، بیش از ۵۰ معلم  پیام تهدیدآمیز دریافت نمودند و دست‌کم ۱۲ معلم، بازداشت شدند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، طی بیانیه‌ای خواستار برگزاری تحصن معلمان در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه شده بود.

تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه‌نشان می‌داد، معلمان معترض، دست از کار کشیده و در دفتر مدارس تحصن کرده‌اند.

رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته، آموزش رایگان، پایان روند پرونده‌سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان زندانی، توقف طرح معلم تمام‌وقت ازجمله خواسته‌های معترضان اعلام‌شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید