سعید شیرزاد همچنان ممنوع از حق درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت او

تصویر آرشیو

با گذشت بیش از سه ماه از اعزام سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، به تازه‌گی مشخص شده که کلیه سمت راست وی بیست و پنچ درصد کوچک شده و کلیه چپ او دچار کیست شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از بیماری کلیوی رنج می‌برد، در شرایط نامناسب به دور از حق درمان و رسیدگی پزشکی در این زندان به‌سر می‌برد.

خواهر سعید شیرزاد، در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش در خصوص آخرین وضعیت برادر خود نوشت: «بیش از سه ماه است که از اعزام سعید به بیمارستان جهت درمان دردهای کلیویش می گذرد و در این زمان مشخص شد که کلیه سمت راستش بیست و پنج درصد کوچک شده و کلیه چپش هم دارای کیست هست ولی در این مدت علیرغم نظر پزشکی مبنی بر انجام آزمایشات تکمیلی و مراجعه به متخصص اورولوژی هنوز هیچ گونه رسیدگی به وضعیت پزشکی سعید شیرزاد نشده و علاوه بر این مدتهاست که به دلیل دیسک کمر نیاز شدید به فیزیوتراپی دارد و ضمن تایید و دستور پزشکی قانونی مقامات زندان تاکنون از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری میکنند».

همچنین خانم شیرزاد با اشاره به وضعیت آرش صادقی و مجید اسدی گفته است: « آرش صادقی نیزدست راستش دچار کبودی شده و عصبهای دستش از کار افتادهاست. مجید اسدی هم به دلیل مشکلات گوارشی نیاز فوری به درمان دارد ولی مسئولین زندان از اعزام و درمان این زندانیان سیاسی ممانعت میکنند».

یک منبع مطلع پیش‌تر به کمپین گفته‌بود: «پزشک معالج وی پس از اطلاع از اعتصاب غذاهای مکرر سعید شیرزاد در زندان، دلیل کوچک‌تر شدن کلیه‌اش را تغذیه نامناسب ناشی از اعتصاب غذاهای مداوم و عدم رسیدگی پزشکی به موقع و اعزام به بیمارستان دانست.»

از سوی دیگر بنا به گفته‌ی خانواده های زندانیان سیاسی و گزارشات رسیده از زندان رجایی‌شهر مدت‌ها است که دادستانی تمامی اعزام‌های پزشکی را لغو کرده و آقای رستمی دادیار این زندان، در مقابل اعتراض خانواده‌ها بدون هیچ توضیحی، اقدام به جلوگیری از رسیدگی پزشکی زندانیان نموده، از جمله زندانیانی که در این مدت از اعزام آنها ممانعت شده می‌توان به حسن صادقی، مجید اسدی، شهرام پورمنصور، فرهنگ پور منصور، آرش صادقی و ابوالقاسم فولادوند اشاره کرد.

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر و عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان که تاکنون بارها دست به اعتصاب غذاهای طولانی و مکرر زده از ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۳ در بازداشت به سر می‌برد. او بیش از ۲ ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین در انفرادی و بدون داشتن ارتباط با خانواده و وکیل خود به سر برد.

دادگاه این فعال سیاسی، ۲۱ شهریور ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکیل او امیرسالار داودی پس از گذشت پانزده ماه از تاریخ بازداشتش برگزار شد. وی در نهایت به اتهام «ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻭ ﺗﺒﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﮐﺸﻮﺭ» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در روز چهارشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۴ به وکیل وی ابلاغ شد.

مصداق های اتهامی که در صدور رای دادگاه مد نظر گرفته شده بود عمدتا مربوط به فعالیت های مدنی وی از جمله دیدار با خانواده های زندانیان سیاسی و گزارشگری از وضعیت حقوق بشر بود.

«سعید شیرزاد» که به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود، در پرونده‌ای دیگر در ارتباط با کمک به مردم زلزله زده “اهر” در آذربایجان شرقی، به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود و محکومیت وی به ۶ سال افزایش یافت.

کد خبر ۱۳۳

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید