پایان اعتصاب غذا و انتقال به بند: گزارشی از وضعیت دو زندانی سنی مذهب در زندان رجایی شهر

روز گذشته حمزه درویش و توحید قریشی دو تن از زندانیان سنی مذهب که از ۱۷ بهمن‌ماه در سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج در اعتصاب غذا بودند، پس از گذشت ۱۵ روز دوباره به سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ منتقل شدند. با انتقال به بند هر دوی این زندانی به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه یکم اسفند توحید قریشی و حمزه درویش دو زندانی عقیدتی سیاسی زندان رجایی شهر که از ۱۷ بهمن ماه در انفرادی و اعتصاب غذا بودند، از انفرادی زندان به داخل سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ که محل نگهداری زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر است منتقل شدند؛ با این انتقال، هر دو به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

گزارش شده که این دو زندانی در حالیکه لباسهایشان پاره و خونی بود و هنوز آثار کبودی و شکستگی در ناحیه پا و دستشان مانده بود به داخل بندهای خود منتقل شده‌اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «حمزه درویش که دست چپ او ترک برداشته و مج پای راست او آسیب جدی دیده و توانایی تکان دادن و یا حرکت آن را ندارد، همچنین دیگر زندانی سیاسی آقای توحید قریشی که از ناحیه دو دست و پای چپشان آسیب جدی دیده و دچار شکستگی و ترک خوردگی شده، اعتصاب غذای اعتراضی این دو زندانی باعث بروز مشکلاتی کلیوی، گوارشی و کاهش وزن شده است».

پیش‌تر گزارش شده‌بود که یورش گارد زندان به زندانیان اهل سنت، به بهانه امتناع یکی از زندانیان با نام توحید قریشی، از حضور در جلسه دادگاه به دلیل عدم رعایت فاصله زمانی قانونی بین تاریخ ابلاغ و تاریخ دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل صورت گرفته است.

ماموران گارد زندان در این حمله از اسپری فلفل، گاز اشک آور و باتوم استفاده شده است و نیروهای ضدشورش هم حضور داشته اند.

یک منبع آگاه در این خصوص گفته‌بود: «حدود ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ، گارد زندان رجایی‌شهر که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن بودند، به همراه رییس زندان، غلام‌رضا ضیایی، چند از نیروهای وزارت اطلاعات و لباس شخصی، به طور وحشیانه و با هدف رعب و وحشت و قدرت نمایی به سالن ۲۱ اندرزگاه هفت زندان رجایی‌شهر حمله کردند و بسیاری از زندانیان اهل سنت را مورد ضرب و جرح قرار دادند و وسایل شخصی زندانیان را تخریب کردند. این ضرب و شتم و تخریب وسایل شخصی تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه داشت و زندانیان را با الفاظ بسیار رکیک، فحاشی به خانوادها، توهین به اهل سنت، باورها و مقدساتشان مورد آزار و اذیت و هتاکی قرار دادند.»

ماموران امنیتی و گارد زندان رجایی‌شهر کرج و شماری زیادی لباس شخصی، به زندانیان عقیدتی اهل سنت محبوس در این زندان یورش برده و وسایل شخصی‌شان را تخریب کردند و همراه با ضرب و جرح، تعدادی از زندانیان را به بندهای انفرادی منتقل کردند.

گزارش شده، ماموران گارد زندان هنگام حمله از اسپری فلفل و گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند و با ضربات باتوم به سر و دست زندانی‌ها آن‌ها را مورد ضرب و جرح شدید قرار دادند.

مطالب مرتبط:

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل