روزبه و بابک علیپور، دو فعال مدنی به حبس محکوم شدند

«روزبه» و «بابک علیپور»، دو فعال مدنی که ۱۳ آبان ۹۷، بازداشت شده‌بودند و اکنون در زندان لاکان رشت به‌سر می‌برند، مجموعا به ۷ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه یک دادگاه انقلاب رشت، «روزبه علیپور» و «بابک علیپور»، دو فعال حوزه زنان در استان گیلان را به ترتیب به ۲ و ۵ سال حبس محکوم کرد.

منبع مطلعی به کمپین در خصوص این دو برادر زندانی به کمپین گفت: «روزبه به اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس و بابک با اتهام “عضویت در گروه‌های معاند”، به پنج سال حبس محکوم شده است».

ماموران امنیتی روزبه و بابک علیپور، دو برادر ساکن یکی از روستاهای اطراف رشت و فعال حوزه زنان را ۱۳ آبان ۱۳۹۷، بازداشت کرده‌بودند. این دو، بعد از پایان مراحل بازجویی به زندان لاکان رشت منتقل شدند.

به گفته منابع آگاه، “پس از بازداشت این دو فعال مدنی، ماموران امنیتی با ورود و بازرسی کامل منزل، برخی از لوازم شخصی این دو برادر را ضبط کردند”.

لازم به توضیح است؛ دو هفته پس از بازداشت و تهیه‌ وثیقه‌ ۵۰ میلیون تومانی، برای آزادی موقت روزبه و بابک علیپور، نماینده‌ دادستانِ پرونده، از پذیرش وثیقه‌ی تعیین شده خودداری کرد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش از این گزارشی از تداوم بازداشت برادران علیپور منتشر کرده‌بود:

تداوم بازداشت روزبه و بابک علیپور، دو فعال مدنی در گیلان

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید