خودکشی یک زندانی در زندان سراوان

یک زندانی اهل سراوان به دلیل دو سال بلاتکلیفی و عدم تشکیل جلسه دادگاه، خودکشی کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، ۱۱ اسفند ۹۷ عبدالستار سپاهی، فرزند عبدالرحمن اهل سراوان زندانی محبوس در زندان شهرستان سراوان با زدن شاهرگ خود دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد.

عبدالستار سپاهی از ۲ سال پیش به اتهام سرقت در زندان سراوان بلاتکلیف بود.

به گفته یک منبع مطلع، علیرغم پیگیری مکرر این زندانی بلوچ، مسئولین پرونده و دادگاه در مدت دو سال هیچ گونه رسیدگی به پرونده وی نکردند.

این منبع ادامه داد: «عبدالستار سپاهی بارها از داخل زندان به دادگاه درخواست پیگیری پرونده را به مسئولین دادگاه داده بوده اما هیچ جوابی دریافت نکرد که در نهایت شب گذشته بر اثر فشارهای روحی اقدام به خودکشی کرد و فوت نمود».

همچنین منابع مطلع گزارش دادند که زندانی دیگری به نام نعمت موسوی چندین سال است در رابطه با پیگیری پرونده اش به دادگاه سراوان نامه رسیدگی و تعیین تکلیف فرستاده که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این در حالی است این زندانی به اتهام شاکی خصوصی بازداشت شده اما اکنون شاکی خصوصی ندارد چون در همان روزهای بازداشتش شاکی پرونده “اشتباه خط” داده و شکایتش را پس گرفته است.

پیشتر نیز گزارش شده بود که قضات دادگستری سراوان به بهانه های مختلف در سر کار حضور به عمل نیاورده و رسیدگی پرونده ها را با وجود داشتن نوبت به عقب می اندازند.

عدم رسیدگی به پرونده زندانیان باعث بلاتکلیفی و ناراحتی زندانیان شده اما هر گونه شکایتی با بدرفتاری مسئولان زندان و دادگستری مواجه می شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید