پایان اعتصاب غذای قادر محمدزاده زندانی سیاسی و تبعید او به زندان یزد

قادر محمدزاده زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که در اعتراض به انتقالش به بند قرنطینه این زندان، از دهم اسفندماه، دست به اعتصاب غذا زده بود، روز یکشنبه در پی انتقالش به زندان یزد به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قادر محمدزاده، زندانی سیاسی، روز یکشنبه ۲۶ اسفندماه به زندان یزد تبعید شد، این تبعید بخشی از محکومیت این زندانی سیاسی بوده که در چهاردهمین سال حبس وی اجرا شد. گفته شده، وضعیت عمومی این زندانی در هنگام انتقال به زندان یزد وخیم بوده‌است.

قادر محمدزاده که چهاردهمین سال حبس خود را سپری می‌کند، در اعتراض به انتقالش به بند قرنطینه این زندان، از دهم اسفندماه ۹۷ دست به اعتصاب غذا زده‌بود و یکی از خواسته های این زندانی به اجرا گذاشتن تبعید وی به زندان یزد بود.

این زندانی سیاسی کُرد، روز یکشنبه ۲۶ اسفندماه ۹۷ در پی وعده مسئولین، مبنی بر انتقال به زندان یزد ساعاتی پیش از انتقال به اعتصاب غذای خود خاتمه داد.

این زندانی سیاسی از دهم اسفندماه ۹۷ “در پی انتقال به بند اشرار این زندان” دست به اعتصاب غذا زده‌بود.

شهرام الیاسی، زندانی سیاسی سابق، در این خصوص به کمپین گفته بود:‌ «آقای محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، در پی انتقال به بند اشرار این زندان دست به اعتصاب غذا زد. وی به دلیل تعمیرات تلفن و داشتن تلفن همراه به این بند منتقل شده است، ولی در بازرسی زندان هیچ تلفنی از وی کشف و ضبط نشده».

مسئولین زندان ارومیه در تاریخ ۱ اسفندماه ۱۳۹۷، قادر محمدزاده را به همراه سی زندانی دیگر به دلیل آنچه که «عدم رعایت قوانین زندان» خواندند، با دستور قضایی، به بند امن این زندان منتقل کرده‌بودند.

قادر محمدزاده در ۲۹ آذرماه ۱۳۸۴، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بیش از یک سال بازجویی و نگه‌داری در سلول‌های انفرادی، در دادگاه انقلاب مهاباد با اتهامات «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی در بهار ۱۳۹۰ با بهانه «ارتباط با رسانه‌های بیگانه»، به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده و از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به ۳ ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

قادر محمدزاده، پیش‌تر نیز در خردادماه سال جاری، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی سیاسی طی ۱۴ سال گذشته از حق مرخصی محروم بوده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید