وضعیت نامناسب جسمانی یک شهروند در زندان شیبان

وضعیت جسمانی کریم ساعدی، زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز که در آبان ماه سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان نامناسب گزارش‌شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کریم ساعدی ساکنان کوی کارگران شهر حمیدیه که دربند ۵ زندان شیبان اهواز بسر می‌برد به دلیل ابتلا به بیماری کلیوی و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان در شرایط نامناسب جسمانی بسر می‌برد. گزارش‌شده است دربند ۵ زندان شیبان، ۱۳۰ تن از فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی عرب با اتهامات سیاسی و امنیتی در شرایط بسیار وخیم بهداشتی و با حداقل امکانات آسایشی و خدماتی نگهداری می‌شوند.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفت: «وضعیت این زندانی سیاسی، حدود ۲۰ روز است که خیلی وخیم شده و یکی از کلیه‌هایش از کار افتاده است. آقای ساعدی علاوه بر مشکلات کلیوی، استفراغ خونی نیز دارد و مسؤلین زندان از انتقال او به بیمارستان جهت درمان ممانعت می‌کنند».

مأموران اداره اطلاعات اهواز، ظهر روز شنبه ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۷، کریم ساعدی ۳۱ ساله، فرزند عبدالرضا، متأهل و دارای دو فرزند از ساکنان کوی کارگران شهر حمیدیه و عادل مشعلی، ۳۰ ساله فرزند حبیب، متأهل و دارای مغازه موبایل فروشی از اهالی کوی نخیل شهر حمیدیه را بازداشت کردند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید