سلامت علیرضا رسولی زندانی سیاسی کُرد در پی ادامه اعتصاب غذا در خطر است

علیرضا رسولی زندانی سیاسی کُرد که در اعتراض به بی‌توجهی به مداوای پزشکی از روز شنبه ۹ خرداد ماه ( ۳۰ می ) در زندان مهاباد شروع به اعتصاب غذا کرده بود، از دو روز پیش در سلولاهای انفرادی اقدام به شروع اعتصاب خشک کرده است و نگرانیها در خصوص وضعیت سلامتی ایشان افزایش پیدا کرده است و مسئولین زندان تاکنون نسبت به درخواستهای ایشان بی‌اعتنایی می‌کنند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،روز سه شنبه ۱۹ خردادماه در زمان ملاقات زندانیان به دلیل اعتصاب غذا به دستور رئیس زندان پتو و وسایلی که از سوی خانواده برای او آورده شده بود به وی تحویل داده نشده و رئیس زندان به خانواده وی اعلام کرده بود تا زمانی که فرزند آنها به اعتصاب خویش ادامه دهد او را از همه حقوق عادی یک زندانی محروم خواهد کرد.
در این باره شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان اعلام کرده که در همین روز علیرضا رسولی به دفتر رئیس زندان احضار شده و در آنجا به مدت دو ساعت از سوی چندین بازجویی اداره‌ی اطلاعات مهاباد تحت بازجویی و تهدید قرار گرفته و بعدا نیز به دستور اداره‌ی اطلاعات به سلولهای انفرادی منتقل شده و از حق ملاقات و تماس با خانواده نیز محروم شده است.
بنابه این گزارش به دلیل عفوت ریه‌ها، وجود تمور در لگن و تداوم اعتصاب غذا وضعیت سلامتی ایشان بسیار نگران کننده شده است، فشار خون ایشان به ۸ رسیده و وی دچار سردرد شده است. با وجود تایید دکترهای بهداری زندان مبنی بر عدم توانای این زندانی برای تحمل حبس و درخواست برای اعزام ایشان به پزشکی قانونی برای تایید این مساله اما تاکنون رئیس زندان از اعزام ایشان به پزشکی قانونی ممانعت به عمل آورده و اعلام کرده تا زمانی که این زندانی سیاسی به اعتصاب غذای خویش پایان ندهد اجازه اعزام او را نخواهد داد.
این منبع در خصوص سابقه‌ی علیرضا رسولی گفت در اواخر بهمن ماه سال ۹۱ وی به همراه چندین فعال دیگر کُرد در شهر مهاباد به اتهام پخش تراکت اعلامیه در روز جهانی زبان مادری و شرکت در تجمعات حمایت از کودکان شین‌آباد بازداشت شدند. علیرضا رسولی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و نیم حبس محکوم شد. بعدا در اسفندماه سال ۹۲ دادگاه انقلاب شهرستان سردشت علیرضا رسولی را نیز طی یک پرونده جدا به اتهام خروج غیرقانونی از مرز به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد. او به دلیل عفونت شدید ریه و داشتن تمور در لگن در وضعیت بدی قرار دارد و در طی چند سال گذشته دکترهای زندان نسبت به گسترش این تمور هشدار داده بودند ولی هر بار اداره‌ی اطلاعات مهاباد به بهانه‌ی اینکه پرونده ایشان امنیتی می‌باشد علی الرغم موافقت بهداری و مسئولین زندان با اعزام ایشان به مرخصی استعلاجی موافقت نکرده‌اند.
این زندانی سیاسی تاکنون این سومین بار است که در اعتراض به بی‌توجهی نسبت به مداوایش اقدام به اعتصاب غذا می‌کند. آبانماه سال گذشته وی به مدت ۴۹ روز در زندان مرکزی ارومیه اقدام به اعتصاب غذا نموده بود و در پی قول مساعدت مسئولین برای اعزام ایشان به مرخصی وی اعتصاب خویش را متوقف کرده بود. اواخر سال گشته بعد از افزایش فشارها بر زندانیان سیاسی کُرد بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه و انتقال ۶ زندانی سیاسی محکوم به اعدام به زندانهای مختلف، فروردین ماه سالجاری نیز وی به همراه خضر رسول مروت دیگر زندانی سیاسی کُرد به زندان مهاباد منتقل شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید