دست‌کم ۴ کارگر معترض نیشکر هفت‌تپه بازداشت شدند/ احضار و تهدید شماری از کارگران

تصویر آرشیو

روز پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اعتصاب کردند.

بنا به گزارش کانال مستقل کارگران هفت تپه این اعتصاب در محل کارخانه به علت وضعیت قراردادها، خواسته بازگشت کاظمی، اعتراض به ضعف شورای اسلامی و درخواست استعفای آنها برگزار شده‌بود که در پی آن طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیروهای امنیتی تعداد زیادی از کارگران را احضار، تهدید و چند نفر را نیز بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی از شب گذشته با ده‌ها کارگر به صورت تلفنی تماس گرفته و آنها را تهدید کرده‌اند. همچنین تا این لحظه دست‌کم ۴ کارگر نیز بازداشت شده‌اند.

لازم به توضیح‌است؛ اسماعیل بخشی، از کارگران نیشکر هفت‌تپه و سپیده قلیان، فعال کارگری از جمله بازداشت‌شدگانی هستند که از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ کماکان در زندان به‌سر می‌برند.

روز یک‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، سپیده قلیان از زندان سپیدار اهواز و اسماعیل بخشی از زندان شیبان به زندان اوین در تهران منتقل شدند.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان ۹۷ و پس از آن شدت گرفت که گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شده‌بود.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، در آن زمان بیش از یک‌ماه در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌‌ بودند.

شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش آمده و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شده‌بودند.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از ۳۰۰ بار تجمع و اعتصاب کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید