سیل خوزستان؛ پنج تن از امداداگران بازداشتی با قرار کفالت آزاد شدند

۵ تن از امدادگران عرب منطقه ملاشیه در جنوب اهواز که در ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بودند، پس از گذشته ۳۷ روز با قرار کفالت از زندان مرکزی اهواز ( شیبان) به‌صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، حاتم دحیمی، عماد حیدری، علی ناصری، ابراهیم بدوی و رسول فرطوسی امدادگران عرب ساکن کوی ملاشیه در جنوب غرب اهواز با قرار کفالت از زندان مرکزی اهواز (شیبان) به‌صورت موقت آزاد شدند.

در بامداد ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۸، بیست و پنج تن از امدادگران اهل ملاشیه پس از بازسازی سیل بند در منزلی که به‌عنوان ستاد مردمی برای کمک به سیل‌زدگان در نظر گرفته شده بود در حین استراحت و صرف غذا توسط نیروهای امنیتی محاصره و سپس بازداشت شدند. گزارش‌شده است بیشتر این افراد در هنگام حضور مسئولان نظامی و حکومتی برای بازدید از مناطق سیل‌زده انتقادات زیادی نسبت عدم کمک به سیل‌زدگان و حکومت مطرح کرده بودند.

کمپین پیش‌تر در گزارشی از انتقال امدادرسانان به قرنطیه زندان شیبان پس از “شکنجه شدید فیزیکی” در بازداشتگاهای نهاد امنیتی خبر داده بود.

هویت اهالی بازداشت شده ملاشیه، حاتم دحیمی، ابراهیم دحیمى،‏ احمد بدوی،ابراهیم بدوى، امین سیلاوی، علی موسوى، حسن بیت اسحاق، رسول فرطوسی، علی ناصری، عماد حیدری، حسین حمودی، مهدی شریفی، قاسم تمیمی، عارف صرخى، فواد بدوی، کاظم مروانی، محسن زویدات، حبیب کروشات، مسعود حریزاوی، ناجی سواری، حیدر سیلاوى، رضا حزباوى، سجاد دیلمى و مهدى مروانى از سوی کمپین احراز شده بود.

از آغاز وقوع سیل در استان خوزستان، ده‌ها تن از شهروندان در این استان، در مناطق شعیبیه شوشتر، حمیدیه، ملاشیه و مناطق مختلف شهر اهواز با اتهاماتی نظیر: “مشارکت در برگزاری اعتراضات خیابانی”، “دریافت کمک‌های نقدی از خارج کشور برای کمک به سیل‌زدگان”و “نشر شایعات مربوط به سیل در فضای مجازی” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید