بر‌اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی دو کولبر کُرد کشته شدند

بر‌اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در مناطق مرزی پیرانشهر دوکولبر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۷ خردادماه ۱۳۹۸، خالد سلیمی و آکام باردل دو کولبر کُرد بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در مناطق مرزی پیرانشهر مورد اصابت گلوله قرار گفته و جان خود را از دست دادند.

گزارش‌شده، نیروهای مرزبانی بدون اخطار قبلی گروهی از کولبران را در منطقه مرزی “سه چومان” پیرانشهر هدف قراردادند که خالد سلیمی کولبر ۵۵ ساله اهل منطقه آلان سردشت و آکام باردل از اهالی شهرستان مهاباد براثر اصابت گلوله این نیروها کشته شدند.

از آغاز سال ۹۸ تاکنون ده ها تن از کولبر در مناطق مرزی براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی شدند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت کولبرانی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی در مناطق مرزی از روی ناچاری و با دریافت دستمزدی ناچیز اقدام به حمل کالا از ایران به عراق و برعکس از نقاط «غیررسمی‌ گمرکی» می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید