مسابقه دوستانه فوتبال ایران-سوریه: “شیرین به کام تیم ملی و تلخ به کام دختران”؛ بازداشت و ضرب و جرح دختران بیرون از ورزشگاه

تصویر از آرشیو

نیروهای امنیتی، در جریان مسابقه فوتبال دوستانه بین ایران و سوریه در تهران، به دخترانی که خارج از ورزشگاه آزادی، جمع شده‌بودند، یورش برده و همراه با ضرب و جرح، دو نفر را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۱۶ خردادماه ۱۳۹۸، اولین مسابقه پس از بازی‌های جام ملت‌های آسیا، برگزاری دیداری دوستانه میان تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه بود.

این بازی در حالی آغاز شد که نیروهای امنیتی به دخترانی که بیرون از ورزشگاه آزادی جمع شده‌بودند، حمله کرده و چند نفر را مورد ضرب و جرح قرار دادند. همچنین گفته می‌شود در این روز دو نفر از دختران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شده‌اند.

تا این لحظه هویت این دو نفر، برای کمپین احراز نشده‌است.

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که چند نفر از شهروندان به شرح آنچه طی این حمله گذشته، می‌پردازند: «نیروهای امنیتی به ما که در درب غربی ورزشگاه آزادی ایستاده بودیم به صورت وحشیانه‌ای حمله کردند، در حالی‌که ما بیرون درب ایستاده بودیم و هیچ کاری نمی‌کردیم، شعاری نمی‌دادیم یا حتی یک پرچم ایران دستمان نبود، به سر و سینه ما لگد می‌زدند. چند نفر را روی زمین می‌کشیدند. مشت و لگد زدند. فحاشی کردند و از چند صدمتری درب ورزشگاه به ما می‌گفتند که اینجا امنیتی است، نزدیک نشوید».

این بازی دوستانه که بین ایران و سوریه برگزار شده‌بود با نتیجه ۵ بر صفر به نفع ایران خاتمه یافت.

طی سال‌های اخیر کنفدراسیون‌های فوتبال در آسیا و جهان از مقامات ایران خواسته‌اند که محدودیت‌های زنان تماشاگر را برای ورود به ورزشگاه‌ها بردارند، با این حال موضوع تماشای برخی مسابقات از جمله فوتبال برای بانوان و ورود آن‌ها به ورزشگاه‌ها از پس از انقلاب، یکی از نبایدهای حکومت جمهوری اسلامی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید