عدم توجه به خواسته‌های امیرحسین محمدی‌فرد پس از ۲۴ روز اعتصاب غذا

وضعیت جسمانی امیرحسین محمدی‌فرد پس از ۲۴ روز اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است.

«کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه» گزارش کرده، او در شرایط نامناسبی به‌سر می‌برد و مسئولان زندان اوین و مقامات قضایی کشور علی‌رغم آنکه ۲۴ روز از اعتصاب غذای این عضو زندانی نشریه «گام» گذشته‌است، هیچ اقدامی در خصوص برآورده کردن خواسته‌های او نکرده‌اند.

“نواسانت فشار خون که خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد، سرگیجه، تاری دید شدید و هماتوم‌های اندام‌های تحتانی” از جمله مواردی‌است که به آن اشاره شده و وضعیت او را نگران کننده کرده‌است.

همچنین بر اساس این خبر، محمدی‌فرد در تشریح وضعیت خود و همسرش به رییس قوه قضاییه نامه‌ای نوشته‌است، اما مسئولان زندان از ارسال آن سر باز زده‌اند.

امیرحسین گفته چنانچه این نامه و سایر مراسلات پستی‌اش طبق روند معمول ارسال نشود، روز دوشنبه آن‌را به صورت علنی منتشر خواهد کرد.

وضعیت جسمانی همسر او ساناز الهیاری نیز با آنکه به اعتصاب غذایش پایان داده، خوب نیست. او دچار ضعف شدید و لرزش اندام است و به دلیل بی‌خبری از همسرش در وضعیت روحی نامناسبی به‌سر می‌برد.

این زوج محبوس در زندان اوین روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌ و گفته‌‌بودند، تا زمانی که به همراه سایر بازداشتیان نیشکر هفت‌تپه با سپردن وثیقه به صورت موقت تا زمان صدور رای دادگاه آزاد نشوند، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

ساناز الهیاری، روز دوشنبه ٢۴ تیر، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی و اصرار خانواده‌ به اعتصاب غذای خود پایان داد، اما همسر او کماکان در اعتصاب غذاست و از روز گذشته (جمعه ۴ مرداد) از خوردن قند و چایی نیز امتناع کرده و گفته جز آب چیز دیگری نخواهد خورد.

مأموران امنیتی شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۹۷ ساناز الله‌یاری و همسرش امیرحسین محمدی‌فرد را بازداشت کردند. علاوه بر آنها،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از دیگر اعضای تحریریه این نشریه دانشجویی نیز به ترتیب ۱۳ آذر و ۲۴ دی بازداشت شدند.

عسل محمدی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز انتقال یافت. او ۱۵ دی ۹۷ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اعضای نشریه گام در تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۸ به شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات فراخوانده شدند و پرونده آنها به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده است.

همگی اعضای بازداشت شده نشریه گام متهم به «ارتباط با گروه‌ها و احزاب معاند»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تشکل گروه به قصد بر هم زدن امنیت ملی» هستند.پیش از این در بازجویی‌های به این افراد گفته شده بود آنها با گروه کمونیستی کارگری در ارتباط هستند. علاوه بر آنها، سپیده قلیان، فعال کارگری، اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه و علی نجاتی، کارگر بازنشسته و فعال کارگری از اعضای دیگر این پرونده هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز از یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در بازداشت هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید