چیچست خبر ارومیه پس ازچهلمین روزِ توقیف، فیلتر شد

وب‌سایت پایگاه خبری چیچست خبر (چیچست نیوز) ارومیه که در تیرماه به دستور معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ، تا زمان تشکیل دادگاه مطبوعاتی توقیف‌شده‌ بود، روز جای فیلتر شد. علیرغم پیگیری‌های انجام‌شده کماکان دلیل توقیف و فلیترینگ این وب‌سایت خبری و مرجع شکایت‌کننده آن مشخص نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸، وب‌سایت پایگاه خبری چیچست خبر ارومیه فیلتر و از دسترس خارج شد.

بر اساس این گزارش علیرغم پیگیری‌های انجام‌شده تا کنون دلیل توقیف و فیلترینگ این وب‌سایت خبری مشخص نیست.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «با توجه به پیگیری‌های انجام شده کماکان علت توقیف نشریه مشخص نشده بود که امروز ساعت ۲ بعداز ظهر این وب‌سایت خبری از دسترس خارج شد.»

منبع مطلع در ادامه گفت: «طی تماسی مکرری که با هیئت محترم نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ انجام‌گرفته شده است گفته‌شده تا روز شنبه یک شهریور مرجع شکایت‌کننده مشخص خواهد شد و طی روزهای آینده نیز از طریق مقام قضائی ابلاغیه احضار برای مدیر مسئول ارسال می‌شود.»

روز چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸، پایگاه خبری چیچست خبر (چیچست نیوز) ارومیه بنا به دستور معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ، تا زمان تشکیل دادگاه مطبوعاتی توقیف شده بود.

پیش از آن نیز روز یکشنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸، وب‌سایت خبری- تحلیلی یول‌پرس و نشریه آچیق‌یول بر اساس اعلام جرم شورای عالی امنیت ملی و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ارومیه توقیف شده بودند.

در رده‌بندی سال جاری، ایران از میان ۱۸۰ کشور، در رتبه ۱۷۰ قرارگرفته است. بر اساس این گزارش در ایران، از میان زندانیان مربوط به خبررسانی، «شهروند خبرنگاران، دو سوم زندانیان را تشکیل می‌دهند.»

گزارشگران بدون مرز هرسال اقدام به انتشار «رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها» می‌کند. این گزارش سالانه، وضعیت آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها برای فعالیت را در ۱۸۰ کشور جهان نشان می‌دهد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید