رسول طالب مقدم فعال کارگری به احکام زندان و شلاق محکوم شد

سید رسول طالب‌مقدم، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، از سوی دادگاه انقلاب به زندان، شلاق، و تبعید محکوم شد.

به گزارش صدای آمریکا، سید رسول طالب‌مقدم، راننده شرکت واحد و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» به دو سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال تبعید به منطقه آفرایز از توابع بخش سده خراسان جنوبی محکوم شده است.

جلسه رسیدگی به پرونده این فعال کارگری روز چهارشنه ۲۳ مرداد برگزار شد و بنا بر اطلاعات منتشر شده مبنای صدور این رای گزارش‌های سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات عنوان شده است.

دو سال محرومیت در استفاده از تلفن همراه هوشمند و منع عضویت در دسته‌ها، احزاب، گروهای سیاسی و اجتماعی دو حکم دیگری است که در رای دادگاه آقای طالب‌مقدم صادر شده است.

سید رسول طالب‌ مقدم، فعال کارگری و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، ۱۱ اردیبهشت طی برپایی مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی توسط عوامل امنیتی بازداشت و روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸ با سپردن وثیقه و قرار کفالت به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

برای این فعال کارگری پیش از آزادی، دو قرار از سوی بازپرسری دادسرای اوین صادر شد که قرار اول ۲۵۰ میلیون تومان، قرار وثیقه و قرار دوم ۳۰میلیون تومان قرار کفالت بوده که پس اجرا کردن این دوقرار، ازبند ۲۰۹ زندان اوین آزادشد.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند.

این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان بازداشت شدند. بیشتر بازداشت‌شده‌ها به مرور با قرار کفالت یا سپردن وثیقه آزاد شدند، اما عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری، از جمله کسانی هستند که کماکان در بازداشت به‌سر می‌برند. مرضیه امیری اخیرا به ۱۰ سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده‌است.

جمهوری اسلامی ایران علیرغم آزادی برگزاری تجمعات در قانون اساسی، اجازه اجرای مراسم کارگری را به تشکل‌های مستقل و فعالان کارگری نمی‌دهد و در صورت برگزاری تجمع نیز با احضار یا بازداشت آنان و اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی آنان را مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل