پنج شهروند عرب با وثیقه آزاد شدند

طی روزهای گذشته، پنج شهروند عرب محبوس در زندان‌های مرکزی اهواز (شیبان) و زندان سپیداراهواز با تأمین وثیقه به‌صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آمنه ظاهری ساری از زندان سپیدار اهواز و حطاب ظاهری ساری، محمد مؤمنی تیماس، علی عبیداوی و علی حیدری با تأمین وثیقه به‌صورت موقت از زندان‌ مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شدند.

بر اساس این گزارش آمنه ظاهری ساری، حطاب ظاهری ساری و علی حیدری هر یک با تأمین وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، محمد مؤمنی تیماس با تأمین وثیقه سنگین یک میلیارد تومانی،  علی عبیداوی با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت با تودیع قرار وثیقه و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شده‌اند.

آمنه ظاهرى‌سارى ۲۰ ساله فرزند «حطاب» ساکن کوى علوى اهواز و فارغ التحصیل رشته حسابدارى توسط ماموران اداره اطلاعات صبح روز ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ و یک‌روز پس از بازداشت برادر و پدرش حطاب ظاهری بازداشت شد.

پیش از این گزارش شده‌بود که شعبه ۱۲ بازپرسى دادسرای انقلاب اهواز براى حطاب ظاهرى سارى و امین ظاهرى سارى هر کدام ۷ میلیارد ریال، برای آمنه ظاهرى سارى ۳ میلیاردریال و همچنین در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز براى على ظاهرى سارى ۳ میلیارد ریال، قرار وثیقه صادر شده‌است، با این حال از دلیل بازداشت یا اتهامات طرح شده علیه این افراد کماکان اطلاعات دقیقی در دست نیست.

پیش تر کمپین در گزارشی از ضرب‌وجرح آمنه ظاهری ساری از سوی نگهبانان بند نسوان زندان سپیدار اهواز خبر داده بود که بر اثر این اقدام نگهبانان وی از ناحیه بازو به‌شدت آسیب‌دیده بود.

در رابطه با بازداشت محمد مؤمنی تیماس (ابونصار)، از اهالی منطقه شکاره اهواز گزارش شده است که وی در مهرماه سال گذشته برای پیگیری وضعیت  فرزندش نصار در دادگاه انقلاب اهواز حضور پیداکرده بود، که توسط مأموران امنیتی بازداشت‌شد. وی مدیر مؤسسه فرهنگی ممنوع الفعالیت شده «شمس الجنوب» است. آقای مؤمنی با تأمین وثیقه سنگین یک میلیارد تومانی به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.

در خصوص نحوه بازادشت علی حیدری، شاعر  عرب و یکی دیگر از افرادی که با قید وثیقه آزاد شده است گزارش شده که وی پس از احضار از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات اهواز و حضور در این نهاد امنیتی بازداشت‌شده بود. گفته می‌شود که بازداشت آقای حیدری به دلیل سرودن اشعار و انتشار کلیپی به زبان عربی بوده است. آقای حیدری روز یکشنبه ۱۰ شهریور با تأمین وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

از سوی دیگر گفته می‌شود که علی عبیداوی فرزند ورور نزدیک به دو سال در زندان شیبان به‌صورت بلاتکلیفی بسر برده است. آقای عبیداوی با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان شیبان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید