میترا بدرنژاد شهروند بهایی جهت اجرای حکم به زندان منتقل شد

mitra badrnejat-kampain.info

میترا بدرنژاد شهروند بهایی ساکن اهواز جهت اجرای حکم یک‌سال حبس تعزیری خود به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۸، میترا بدرنژاد، شهروند بهایی که بر اساس رای صادره از سوی دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان، حکم ۵ سال زندان او به یک‌سال کاهش یافته‌بود، جهت اجرای حکم به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

این شهروند بهایی پیش‌تر طی حکمی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اتهام «عضویت در تشکیلات بهائی»، به پنج سال حبس تعزیری محکوم‌شده بود.

حکم پنج سال زندان خانم بدرنژاد، از سوی دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به یک سال کاهش یافت.

روز شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ مأموران اداره اطلاعات با ورود به منزل خانم بدرنژاد و پس از بازرسی کامل منزل و ضبط برخی از لوازم شخصی از قبیل تلفن همراه و لپ‌تاپ، وی را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات  جهت بازجویی منتقل کردند. 

این شهروند بهایی، پس از پایان دوران بازجویی در اواخر فرودین ماه سال گذشته به زندان سپیدار اهواز منتقل و روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده‌بود.

خانم بدرنژاد و فرج الله بنگاله به حکم شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اتهام «عضویت در تشکیلات بهائی»، هرکدام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده‌بودند.

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل، بارها به بهایی ستیزی توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرده‌اند و این سرکوب سیستماتیک را مصداق بارزی از بی‌توجهی این حکومت به معاهدات حقوق بشری دانسته‌اند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه کماکان ادامه داشته است.

در سال‌های اخیر، بدرفتاری با بهاییان تشدید شده است و شامل تخریب قبرستان‌های آنان، دستگیری‌های خودسرانه، حمله به منازل، ضبط اموال، اخراج از کار، و سلب حقوق مدنی اساسی از آنها شده است. جوانان بهایی ایرانی همچنان از حق تحصیلات دانشگاهی محرومند و هر دانشگاهی که دانشجویان بهایی در آن مشغول به تحصیل باشند وادار به اخراج آنها می‌شود. متخصصین بهایی از انتصاب در شغل‌های دولتی محروم هستند و به دلیل اعتقاداتشان از جانب شرکت‌های خصوصی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. حتی کسانی که از آنها دفاع می‌کنند نیز مورد حمله قرار می‌گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل