محمدرضا فقیهی وکیل مدافع عباس لسانی فعال ترک (آذربایجانی) بازداشت شد

محمدرضا فقیهی وکیل حقوق بشری و از وکلای مدافع عباس لسانی، فعال ترک (آذربایجانی) بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸، محمدرضا فقیهی، وکیل مدافع عباس لسانی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان مرکزی اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع به کمپین در این خصوص گفت: «بازداشت این وکیل دادگستری پس از حضور در دادستانی اردبیل که از طرف قاضی “نونهال” معاون دادستان این شهر احضار شده‌بود، صورت گرفته است.»

هنوز دلیل بازداشت و اتهام آقای فقیهی مشخص نشده و مقامات قضایی اردبیل به دوستان او که پیگیر آزادی وی بوده‌اند، گفته‌اند؛ “فعلا تصمیمی برای آزادی ایشان اتخاذ نشده است.” و از ارائه توضیحات بیشتر سر باز زدند.

منابع کمپین می گویند: «این وکیل اهل اردبیل و ساکن تهران پیش‌تر نیز از سوی مقامات قضایی اردبیل تهدید شده بود که “درصورت عدم کناره‌گیری از وکالت پرونده آقای لسانی که در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده، عواقب سختی در انتظارش خواهد بود.”»

این وکیل دادگستری پیگیر انتقال پرونده آقای لسانی به دیوان عالی کشور بود که امروز صبح نیز در زندان اردبیل با آقای لسانی نیز دیدار و گفتگویی داشته‌است.

سیدمحمدرضا فقیهی، عضو هیات امنا، دبیر کمیته حقوقی و عضو هیات مدیره اولین انجمن دفاع از حقوق زندانیان در ایران که ریاست آن را “عمادالدین باقی” عهده‌دار بود است و طی سال‌های اخیر وکالت پرونده ده‌ها زندانی سیاسی و عقیدتی در ایران را عهده‌دار بوده‌است.

عباس لسانی، فعال سیاسی سرشناس محبوس در بند ۷ زندان اردبیل پیشتر در دادگاه بدوی به ۸ سال زندان و تبعید محکوم‌شده بود که این حکم از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی ناصر عتباتی، به “۱۵ سال زندان و دو سال تبعید به شهر یزد” افزایش پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید