دستور قضایی برای اعزام آرش صادقی به مرکز درمانی صادر شد

امیر رئیسیان، وکیل مدافع  آرش صادقی، از صدور دستور قضایی، مبنی بر اعزام آرش صادقی به بیمارستان خبر داد.

این زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج در وضعیت جسمانی وخیمی به‌سر می‌برد، با این حال دستگاه قضایی کشور و مسئولان زندان تاکنون از اعزام او به بیمارستان جلوگیری کرده‌اند.

امروز یکشنبه ۱۹ آبان ماه، امیر رئیسیان، وکیل مدافع آرش صادقی با انتشار یادداشتی در صفحه توییتر خود نوشته است: «دستور قضایی برای اعزام آرش صادقی به مرکز درمانی، با حفظ کرامت انسانی و عدم تحمیل دستبند و غیره صادر شد. امیدوارم مسئولین زندان، اینبار در اعزام ایشان به ملاحظات زندانیان سیاسی توجه کرده و جان و آبروی انسان را پاسداری کنند.»

طی روزهای گذشته سهیل عربی و محمدرضا مرادی دو زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در حمایت از آرش صادقی و در اعتراض به محرومیت او از درمان دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند. همچنین جمعی از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین با انتشار بیانیه‌ای خواهان اعزام فوری آرش صادقی به مراکز درمانی شده بودند.

گلرخ ابراهیمی، همسر این زندانی که طی روزهای گذشته توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است در رابطه با و ضعیت همسرش در مصاحبه با رسانه های حقوق بشر گفته بود که « مسئولان قضایی و زندان، چهار بار وعده دادند که آرش را اعزام می‌کنند، خرداد، تیر و آخر شهریور. اما نکردند و هیچ توضیحی هم ندادند. بعد از پیگیری‌های فراوان گفتند هفته اول مهر اعزام می‌کنند. اما این بار گفتند که باید پابند، دستبند و لباس زندان باشد که آرش قبول نکرد و این بار هم اعزام نکردند.»

خانم ایرایی گفته بود: «دست راست آرش صادقی عفونت کرده و به طور کامل از کار افتاده و باید در خارج از زندان تحت نظر پزشک قرار بگیرد.»

آرش صادقی زندانی سیاسی ۲۰ شهریور ماه سال گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته و تومور سرطانی از استخوان کتف راستش خارج شد. سه روز بعد از جراحی علیرغم تجویز پزشکان مبنی بر بستری بودن او برای شیمی درمانی و همچنین دوره آنتی بیوتیک درمانی، به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.

آقای صادقی فعال حقوق بشر در اواخر تیرماه سال گذشته جهت رسیدگی به وضعیت پزشکی خود به بیمارستان منتقل و روز شنبه مورخ سوم شهریور‌ماه ۹۷ ابتلا به سرطان وی از سوی پزشکان تایید شد.

آرش صادقی، به دلیل ابتلا به نوعی سرطان بدخیم به نام “کندروسارکم” پس از کارشکنی‌های بسیار در نهایت، در شهریور ۹۷ مورد عمل جراحی قرار گرفت. (“کندروسارکوما” یکی از شایع ترین تومور اولیه بدخیم استخوانی در سنین نسبتا جوانی است که در آن سلول‌های بدخیم غضروف ساز تولید تومور می کنند).

یک منبع نزدیک به خانواده آقای صادقی در گفتگو با گزارشگر کمپین در ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ گفته بود که “آرش بعد از برداشتن غده بدون استراحت  به زندان بازگردانده خواهد شد در حالی که حالش خوب نیست و درمان قطعیش معلوم نیست چون غده باید بیوبسی شود تا بتوانند به جایش پروتز یا درمان دیگری جایگزین کنند”.

پزشک پس از عمل جراحی دستور ۲۰ شب بستری شدن در بیمارستان و آنتی‌بیوتیک درمانی داد که با آن مخالفت شد.

آقای صادقی، اولین بار، ۱۸ تیر ۱۳۸۸، مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد.

این فعال حقوق بشر اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس اسفند ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و درنهایت فوت مادر آرش صادقی شد.

این زندانی سیاسی، آخرین بار خردادماه ۱۳۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین جهت اجرای حکم بازداشت شد. وی در آبان ماه ۱۳۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهرماه ۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. این زندانی سیاسی آخرین بار در اعتراض به انتقال همراه با ضرب‌وشتم همسرش گلرخ ایرایی و هم‌چنین آتنا دائمی از زندان اوین به زندان قرچک (شهرری) دور تازه‌ای از اعتصاب غذای خود را از روز جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ آغاز کرد، ولی در ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ به دلیل ضعف شدید جسمانی و در احترام به درخواست همبندانش در زندان رجایی شهر به اعتصاب غذای خود پایان داد.

آقای صادقی در دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، تشکیل گروه‌های غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام به ۱۵ سال حبس محکوم شد. همچنین قاضی پورعرب، رئیس شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر حکم ۴ سال حبس تعلیقی وی را لازم‌الاجرا اعلام کرد که مدت محکومیت وی به ۱۹ سال حبس افزایش یافت. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) این مدت به ۱۱ سال و ۶ ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید