درخواست همسر “نرگس محمدی” از فعالان حقوق کودکان

«تقی رحمانی»، نویسنده، فعال ملی- مذهبی و همسر «نرگس محمدی»، ساکن خارج از ایران، از ملاقات‌های کابینی کودکانش با همسرش، در زندان انتقاد کرده و آن را “سخت و دردآور” خوانده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،«تقی رحمانی» همسر «نرگس محمدی»ضمن اشاره به ملاقات های کابینی فرزندانش با همسرش آن را سخت و دردآور خوانده و از فعالین حقوق بشر خواسته است علاوه بر “انتقاد به حق” از خانواده‌های زندانیان سیاسی، به این بعد از حقوق کودکان هم توجه کنند و تلاش مدنی درخوری را سامان داده،و از حقوق کودکانی که والدین‌شان در زندان هستند، دفاع کنند.
تارنمای سحام نیوز ضمن انتشار گزارشی گفته است “به نظر می‌رسد اشاره آقای رحمانی، به فیلم منتشر شده در “سحام” پس از بازداشت نرگس محمدی بوده که با فشار فعالان حقوق کودکان مواجه شد و آقای رحمانی درخواست حذف آن فیلم را از “سحام” کردند”.در صفحه فیسبوک خود در این خصوص نوشته است:
“یک‌شنبه علی و کیانا ملاقات کردند، ملاقات‌های کابینی برای بچه‌ها دردآور است و هم سخت. قوه قضائیه در ایران با حداقل نیرو، حداکثر زندانی را کنترل می‌کند، این نوع کنترل خودش “جرم‌زا و جرم خیز” در آینده می‌شود، علی و کیانا مانند کودکان دیگر از ملاقات کابینی دلخور هستند و بچه‌های ۱۱ مادری که بند زنان هستند، از این دو کودک بیشتر از ملاقات کابینی آزرده هستند، باید در بندی که امکان تلفن هم ندارد، گه‌گاه منتظر ملاقات حضوری باشند که از جنبه حق زندانی به امتیاز و اهرم فشار بر زندانی تبدیل شده است که نظم معینی هم ندارد، حال سوال این است که طرفداران حقوق کودک که از خطاهای رخ داده خانواده زندانیان انتقاد به حق می‌کنند، آیا نمی‌توانند در برنامه‌ای حساب شده، بحث حقوق کودک در دیدار با مادر و پدر زندانی راه بیندازند و برای آن تلاش کنند، این تلاشی مدنی و درخور ارج خواهد بود”.
«نرگس محمدی» روزنامه‌نگار و سخن‌گوی کانون مدافعان حقوق بشر در ساعت ۸:۳۰ صبح روز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ با هجوم تعداد زیادی از مامورین امنیتی و لباس شخصی با دردست داشتن حکم جلب و تهدید به شکستن درب و هجوم از دیوارهای منزل بازداشت و به بند نسوان زندان اوین منتقل شد.
در پی این بازداشت « دکتر محمد ملکی»، «محمد نوری زاد»، «گوهر عشقی مادر ستار بهشتی»، «اکرم نقابی مادر سعید زینالی»،«پدر مصطفی کریم بیگی از جانباختگان عاشورای ۱۳۸۸»، «برادر حکیمه شکری زندانی سیاسی»، «پوریا ابراهیمی»، «پریسا آزادی»،« نسرین ستوده» و تعدادی دیگر ازدوستان «نرگس محمدی» در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواستار آزادی این سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر شدند.
بازپرس شعبه دو دادسرای زندان اوین به برادر نرکس محمدی گفته بود ” این حبس مربوط به ادامه حبس وی در زندان زنجان است”
پیش‌تر اعضای کارزار لغو اعدام(لگام) اعلام کرده بودند که در صورت صدور هرگونه رای از سوی دادگاه برای«نرگس محمدی»، آنان نیز در اتهام شریک هستند..
«گوهر عشقی» مادر «ستار بهشتی» وبلا‌گ‌نویس جان‌باخته،با بیان این مطلب به عنوان شاهد عینی در منزل «نرگس محمدی» در مصاحبه ای با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت” نماینده دادستان برای دستگیری «نرگس محمدی» آمده بود.
فایل گفتگوی کامل «گوهر عشقی» با «مادح نظری» عضو «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» را درخصوص بازداشت نرگس محمدی را در ساوندکلاود بشنوید.
«تقی رحمانی» نیز پیش تر در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود که «همسرش پنج نوع دارو مصرف می‌کند اما این داروها را هنگام ورود به زندان از او گرفته‌اند و تا کنون در اختیار وی قرار نداده اند وهمسرم گفته است که در صورت عدم تحویل داروهای اصلی وی که از سوی پزشک متخصص برای او تجویز شده است، ناچار به اعتصاب غذا خواهد بود.»
«اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و تأسیس گروه ضداعدام «لِگام» (کارزار لغو گام به گام اعدام) از جمله اتهامات «نرگس محمدی» است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید