اعزام به مرخصی لطیف حسنی زندانی سیاسی با قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی+عکس

«لطیف حسنی» زندانی سیاسی آذربایجانی، با قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به مرخصی سه روزه اعزام شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، « لطیف حسنی» دبیرکل تشکیلات «یئنی گاموح» پس از گذشت سی ماه به مرخصی با قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی عصر دیروز دوشنبه ۱ تیرماه ۱۳۹۴، از زندان به مرخصی سه روزه اعزام شد.
این زندانی سیاسی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۱، به همراه «محمود فضلی»، «شهرام رادمهر»، «آیت مهرعلی بیگلو» و «بهبود قلی‌زاده» چهار فعال دیگر آذربایجانی، بازداشت شد.
«لطیف حسنی» به همراه سایر اعضای شورای مرکزی، اولین بار در تیرماه سال ۱۳۹۲، در اعتراض به کارشکنی مسوولان قضایی استان در مورد دادخواهی‌شان دست به اعتصاب غذا زدند که به تبعید آنان به زندان رجایی شهر کرج منجر شد.، جز لطیف حسنی بقیه اعتصاب کنندگان به زندان مرکزی منتقل شدند. او پس از سپری کردن ۶ ماه در زندان رجایی شهر مجددا به زندان تبریز منتقل شد.
به دلیل شرایط غیرانسانی زندان تبریز و عدم وجود اصل تفکیک جرایم، او بارها درخواست انتقال به زندان رجایی شهر را کرد که هر بار با ممانعت مسوولین مواجه شد.
«لطیف حسنی» در نهایت در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در اعتراض به نقض حقوق قانونی زندانیان سیاسی که شامل استفاده از حق انتقال و مرخصی، اجرای اصل تفکیک جرایم و نیز اعتراض به آزار و اذیت خانواده‌های زندانیان سیاسی مجددا دست به اعتصاب غذا زد.
این زندانی سیاسی در دوران اعتصاب نیز با مشکلات جسمی از جمله تشدید بیماری قلبی که از آثار شکنجه‌های بازداشت قبلی بود و نیز درد معده و ضعف جسمانی شدید و سردرد های مکرر به شدت رنج می‌برد. او پس از گذشت ۵۲ روز اعتصاب غذا، در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۳، در حالی که به زندان رجایی شهر منتقل شده بود به اعتصاب خود پایان داد.
پیش‌تر «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» نیز در گزارشی درباره پایان اعتصاب غذای «لطیف (آراز) حسنی» نامه‌ای از وی را منتشر کرد که در آن او دلیل پایان اعتصاب خود را درخواست خانواده و دوستانش اعلام کرده و نوشته بود: «می‌دانم که دیدگاه‌ها و برخوردهای امنیتی حاکم بر زندانیان سیاسی همچنان پابرجا خواهد بود. ضمن آرزوی سلامتی برای خانواده و دوستانم، جهت پایان دادن به نگرانی‌های روزافزون‌شان، به اعتصاب خود پایان می‌دهم، و لیکن با مشاهده مجدد چنین برخوردهایی دوباره دست به اعتصاب خواهم زد.»

۱۰۴۲۶۲۳۲_۶۷۹۱۰۱۵۵۸۹۰۰۲۹۸_۱۰۴۴۹۴۳۸۸۳۹۲۰۰۰۷۳۳۹_n

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل