محمد مساعد روزنامه‌نگار بازداشت شد

محمد مساعد، روزنامه‌نگار از سوی نیروهای امنیتی در منزل مسکونی خود بازداشت شد.

آقای مساعد روز جمعه ۱ آذرماه بازداشت شده‌است. گفته می‌شود که بازداشت او به دلیل توییت‌هایی بوده که در زمان قطعی اینترنت نوشته‌است.

اعتراضات به گران شدن قیمت بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان ماه آغاز و در روزهای بعد شدت گرفت و طی آن صدها شهروند ایرانی کشته و زخمی شدند و هزاران تن بازداشت شده‌اند.

دسترسی به اینترنت از روز شنبه ۲۵ آبان، از سوی مقامات حکومت ایران قطع شده‌است.

این روزنامه‌نگار در یکی از پست‌هایش در توییتر نوشته‌: «سلام بر جهان آزاد! من برای نوشتن این مطلب از ۴۲ پراکسی مختلف استفاده کردم! میلیون ها ایرانی اینترنت ندارند. می توانید ما را بشنوید؟»

محمد مساعد آخرین مطلبی که در توییتر خود نوشته به همین موضوع اختصاص داشته‌است.

وی همچنین در تلگرام خود یک‌روز پیش از بازداشت (پنج‌شنبه ۳۰ آبان) نوشته‌بود: «سلام. از ساعت ۱۴:۳۷ دیروز (چهارشنبه) دسترسی‌ام به تمامی ابزارهای ارتباط با اینترنت که نیم‌بند کار می‌کردند قطع شد. به نظر می‌رسد در حال مسدود کردن معدود مسیرهای باقیمانده، حتی به قیمت از کار افتادن بخشی از سایت‌های داخلی هستند. بعد از ساعت‌ها جدال، بالاخره تنها دسترسی به تلگرام پیدا کرده‌ام. اینجا کاملاً خلوت است و به نظر می‌رسد در مسدود کردن مسیرها موفق بوده‌اند. حتی نمی‌دانم می‌توانم این پیام را ارسال کنم یا نه و نمی‌دانم چند نفرتان آن را خواهید خواند اما اگر صدایم را می‌شنوید امیدوارم حالتان خوب باشد.»

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید