تفهیم اتهام فرهاد سلمانپور ظهیر و گزارشی از آخرین وضعیت این زندانی در زندان اوین/ اسناد

به فرهاد سلمانپور ظهیر اتهامات «مساعدت در فراری دادن سعید ملک پور»، «اجتماع و تبانی علیه حکومت»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «انتشار اطلاعات و اوراق طبقه بندی شده» تفهیم شد و قرار بازداشت وی به وثیقه ۱ میلیارد تومانی تبدیل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرهاد سلمانپور ظهیر روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت شده‌ و در حال حاضر در اندرزگاه ۴ سالن دو زندان اوین به‌سر می‌برد.

این زندانی روز شنبه ۲۵ آبان‌ماه پس از انتقال به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای امنیت اوین از سوی صمد هادی‌پور اتهامات «مساعدت در فراری دادن سعید ملک پور»، «اجتماع و تبانی علیه حکومت»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «انتشار اطلاعات و اوراق طبقه بندی شده» به وی تفهیم شد و پس از تبدیل قرار بازداشت به وثیقه ۱ میلیارد تومانی به زندان اوین بازگردانده‌شد.

آقای سلمانپور روز یک‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه در همین خصوص نامه‌ای خطاب به بازپرس شعبه ۳ دادسرای امنیت اوین نوشته‌است. او در بخشی از نامه‌اش با اشاره به اتهامات منتسب به خودش نوشته “جنایتکاران حاکم در طول ۴۱ سال گذشته از هیچ جنایتی در حق مردم دریغ نکرده‌اند و صلاحیت نشستن بر مسند قضاوت را ندارند” و اظهار امیدواری کرده که “در آینده‌ای نزدیک به زودی توسط آزادی‌خواهان محاکمه خواهند شد.”

فرهاد سلمانپور ظهیر پیش‌تر در روز سه‌شنبه ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۸ به بند ۲ الف منتقل شد و شنبه ۴ آبان ماه به اندرزگاه ۴ سالن دو زندان بازگردانده‌شد.

آن‌زمان نزدیکان فرهاد سلمانپور گفته بودند؛ “مقامات قضایی او را بعد از برگزاری دومین جلسه بازپرسی‌اش به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.”

همچنین آقای سلمانپور در تماس تلفنی خود به خانواده‌اش گفته‌بود که یک‌بار در طول بازجویی مقامات قضایی او را با روح‌الله زم مدیر آمدنیوز که به در عراق بازداشت و به ایران بازگردانده شده، روبه‌رو کرده‌اند.

فرهاد سلمانپور ظهیر روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۹۸، از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و روز دوشنبه ۱۵ مهرماه از بند انفرادی به بند ۴ زندان اوین انتقال یافت.

پیش‌تر گفته شده‌بود که وی به اتهام فراری دادن سعید ملکپور بازداشت شده، مطلبی که آقای ملکپور آن‌را تکذیب کرده و گفته‌بود: «هیچ کس از خروجم از ایران خبر نداشت.»

پیش‌از این نیز خانواده آقای سلمانپور برای پیگیری پرونده به زندان اوین مراجعه کرده‌بودند و در پاسخ به آن‌ها گفته شد که پرونده او به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین ارجاع شده‌است.

پیش‌تر به آقای سلمانپور اتهامات “توهین به رهبری” و “فراری دادن سعید ملکپور” تفهیم شده‌بود و در جلسات بازپرسی اتهام “ارتباط با روح‌الله زم موسس آمدنیوز” و “اجتماع و تبانی علیه نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به پرونده او اضافه‌شده‌است.

فرهاد سلمانپور ظهیر پیش از این نیز چندین بار با اتهاماتی از قبیل “اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی”، “تبلیغ علیه نظام”، “تشویش اذهان عمومی” و “توهین به مقدسات” بازداشت، دادگاهی و زندانی شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید