ندا ناجی به ۵ سال و شش ماه زندان محکوم شد

neda_Naji-kampain.infi-

ندا ناجی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، توسط دستگاه قضایی به ۵ سال و نیم زندان محکوم شد. روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه، جلسه رسیدگی به اتهامات این زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده بود.

جمال عاملی، همسر ندا ناجی در همین رابطه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: «حکم ندا ناجی بعد از ۲۱۸ روز بازداشت امروز صادر شد. ۵ سال و ۶ ماه زندان به دلیل شرکت در تجمع مسالمت آمیز روز کارگر که ۵ سال از آن قابل اجراست.»

بر اساس این گزارش ندا ناجی بابت اتهام «توهین به ماموران دولتی» به شش ماه زندان و به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال زندان محکوم شده که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مبنی بر تجمیع احکام، تنها پنج سال از این حکم قابل اجرا خواهد بود.

روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، طی یک جلسه بازپرسی در دادسرای اوین اتهامات «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام»، «اخلال در نظم عمومی» و «تمرد از دستورات ماموران» به ندا ناجی تفهیم شده‌بود.

ندا ناجی، در یازدهم اردیبهشت‌ماه برابر با روز جهانی کارگر بازداشت و ۲۵ خردادماه از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد و روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

عفو بین‌الملل همزمان با سالروز تولد ندا ناجی، فعال حقوق کارگری با راه اندازی کارزاری اینترنتی از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواست که این زندانی به همراه عاطفه رنگریز، آنیشا اسداللهی و مرضیه امیری سه فعال دیگر حقوق کارگران، بی هیچ قید وشرطی آزاد شود.

تمامی بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر به مرور و با قرار کفالت یا سپردن وثیقه آزاد شدند، اما ندا ناجی از جمله کسانی است که کماکان در زندان به‌سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید